Los in de kamer, hoe precies????

Gestart door KikiSorrie, februari 05, 2011, 17:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hee

ik heb twee parkieten en ik wil ze graag los rond laten vliegen. Ik werk aan een parkietenboom, die ik dan waarschijnlijk op mijn bureau of op de grond zet. De kooi staat in mijn slaapkamer, maar die is niet zo groot. Is dat heel erg?? Want de ruimte tussen de kkooi en de parkietenboom (als ie op munn bureau staat) is minder dna een meter. Ook zijn mijn 2 parkietjes nog niet helemaal handtam, ze durven nog niet echt op mijn vinger te gaan zitten.
Nog een vraag: hoe krijg ik ze weer terug????

Ik wou nog 1 ding vragen: de gordijnen moeten dicht maar moet er ook iets voor de spiegel???
Groetjes

Groetjes mij ;)

Berichten samengevoegd,
Gr PF

lovesbudgies

CiteerDe kooi staat in mijn slaapkamer, maar die is niet zo groot. Is dat heel erg??

Wat vind je zelf van de kooi, vind je hem zelf te klein of vind je dat ze genoeg bewegingsvrijheid hebben?
Kun je het vergelijken als samen met je vader in de woonkamer of samen in de badkamer? ;)

Je krijgt ze terug door te wachten tot ze honger of dorst krijgen en vanzelf teruggaan, dan kun je het deurtje dichtdoen.
Of wacht totdat het donker wordt, in een donkere kamer kunnen ze slecht zien en kun je ze zo pakken.

Uiteraard is het het makkelijkste om te wachten totdat ze met wat trosgierst op je hand springen, dan kun je ze zo terug zetten. Dit is
ook de beste volgorde met tam maken.

En ja, je moet ook wat voor de spiegel doen. Je kunt ook kiezen voor van die grote vogelstickers.

Mars

@lb volgens mij bedoelde ze dat de slaapkamer niet zo groot was...

Ik zou even wachten tot de vogeltjes wat tammer zijn. Dan kun je ze wat gemakkelijker terug zetten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Dankjewel!!
Ik ga ze eerst leren om op mijn hand te springen als ik trosgierst heb.
Waar kan je die vogelstickers krijgen en wat zijn het eigenlijk??? ???
Mijn slaapkamer is niet al te groot, maar al heel wat groter dan de kooi dus ik wil ze wel graag eruit laten. Dat terugvliegen in de kooi is volgensmij ook geen probleem.
Maar geen eten buiten de kooi he??
Groetjes ;)

Mars

Je mag wel wat lekkers in je hand houden om ze buiten de kooi naar je toe te lokken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Keej ;)
Maar dat tam maken duurt nog wel even, ze durven niet op mijn hand te gaan zitten :(


lovesbudgies

Citaat van: Mars op februari 06, 2011, 10:13:04
@lb volgens mij bedoelde ze dat de slaapkamer niet zo groot was...

Oh, hahaha. Goedemorgen Lisanne. Ik zie het nu inderdaad.

Ik bedoelde van die stickers die je op het raam kunt plakken. Ik had zelf een raam van ruim 3 meter breed en spiegels van 2 bij 2 meter in mijn kamer.
Ook al deed ik eerst de gordijnen dicht en lakens voor de spiegel, dan nog was het oppervlak wel erg groot, ook voor een parkiet die eraan gewend was.
Dus heb ik deze op mijn ramen geplakt:


En nu heb ik ze ook op mijn kleine raampje, werkt perfect. (zijn geen echte stickers hoor, je 'plakt' ze op met water)

KikiSorrie

#7
Topic samengevoegd met dit al lopende topic. Het gaat over ongeveer hetzelfde. Gr. Lisanne

Hoi,
ik heb mijn 2 parkietjes op mijn kamer staan en ik wil ze graag laten rondvliegen. Nu heb ik al een parkietenboom, die eigenlijk bijna af is. Ik wil ze pas loslaten als ze op mijn hand kunnen stappen, en dat duurt nog even, maar toch wil ik deze vraag stellen. Ik laat ze dus los op mijn slaapkamer, maar daar ligt tapijt op de grond. Maakt dat wat uit?? Ook staat er bijv. mijn bed, een toilettafel met een aantal spullen, een boekenkast en een klerenkast en een bureau. Is dit allemaal wel veilig?? Het is misschien een overbodige vraag maar ik wil het graag weten, het zekere voor het onzekere, toch??
Alvast bedankt ;)

Groetjes mij

parkietengek12

Hoi,

Wat leuk he parkietjes op je kamer ? :D
Tapijt is volgens mij niet gevaarlijk ofzo, parkieten gaan (bijna) nooit op de grond zitten dus ik zal me daar geen zorgen om maken. Je moet alleen wel bedenken dat de poepjes er lekker in blijven zitten  ::)
Verder is er niks gevaarlijk zoals je nu verteld. De toilettafel met spulletjes zul je moeten kijken of alle tubes en potten enzo dichtzitten er er bijv geen gel ofzo erop licht want dit lijkt me niet zo gezond voor je parkietjes  ;)


KikiSorrie

Ja heeeel gezellig onder het huiswerk maken :D
Dat van die poepjes is wel een beetje zonde, maar die pluk ik er wel uit :P
Ik zal de potjes en flesjes inderdaad wel goed dichtdoen, en anders wel even afvegen met een doekje ofzo. Maar ik denk dat ze meteen naar de parkietenboom gaan. (hoop ik)
Nog een vraag: Mijn kooi staat op een tafeltje, en onder dat tafeltje is nog een heleboel ruimte voor mijn 'parkietenspulletjes'. Dat houd in: overige speeltjes, eierdoos, een spuitbusje, maaaar.....
Ook al het eten!!!!!!
Dat staat er dus onder :o
Ik kan er misschien een doek overheen leggen??? Maar als ze daar dan op landen, dan zakken ze erdoor heen :(
Oplossing??
Groetjes
PS: heb jij ze ook op je slaapkamer??

MissDorien

Is het eten niet afgedekt dan?
Want dat moet eigenlijk wel.
Ik heb ze ook op mijn slaapkamer staan, ivm honden beneden.
Ik vind het erg gezellig.

parkietengek12

Ja ik heb ze ook op m'n kamer en kom er ook bijna nooit uit xd (heb ook nog 2 aquariums dus lkkere beestenbende)  ::)
Alleen onder het huiswerk is Goofy nog weleens zo hinderlijk om de heletijd m'n pennen weg te gooien en/of steeds op me springen of in m'n vingers te pikken  :P Elmo bekijkt het vn een afstand maar kwetterd er wel op los dus van dat huiswerk komt nooit zoveel als de vogels los zijn xd.
Je zou het eten in bakken moeten stoppen die je kan afsluiten ;) en ik denk zelf niet dat ze onder dat tafeltje gaan zitten... Vogels zijn prooidieren en vinden het (meestal) niet fijn om op de grond te komen. En ik denk dat ze de 1e keren bij het rondvliegen landen op het hoogste punt en ze zullen tijd nodig hebben om de speelboom de ontdekken dus wees niet teleurgesteld als ze de 1e week (miss wel weken) niet naar de boom gaan ;) Alles op z'n tijd  :)

vera1982

Citaat van: parkietengek12 op februari 06, 2011, 21:31:52
Vogels zijn prooidieren en vinden het (meestal) niet fijn om op de grond te komen.

even reactie op stukje van parkietengek12: vogels kunnen wel degelijk op de grond rond scharelen. 1 van mijn parkieten wandelt graag altijd even een rondje door de woonkamer en gaat zelfs onder de salon tafel door(ong 30cm hoge tafel).


MissDorien

Jahoor, Sylva loopt zelfs erg graag op de grond te scharrelen en gaat daarna op de poot van mijn bureaustoel zitten.

parkietengek12

ok dn had ik dit fout. . . Tot nu toe vinden mijn vogels het niet fijn. Maar ze zijn dn ook bijna nooit tam..
:-\

KikiSorrie

Bedankt voor alle tips!!
De parkietenboom is nu bijna klaar, en ik ga even naar een dichtdoenbare bak en dan doe ik het daar in.
Ik laat ze denk ik pas over een tijdje los, als ze op mijn hand durven te zitten....
En dat wil nog niet zo goed......

Groetjes mij :)
PS: zouden jullie willen reageren op mijn topic genaamd 'Brinta hapje'???
Dankje :-[

DobbyFloppy

dat ze bij mij eerst los waren vonden ze toch wel spannend over vloer heen ketelen, ze kwamen alleen niet vanzelf terug. toen hebben we koitje vlakbij ze gezet en toen gingen ze er weer in
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13