Ze Wil Niet Vliegen

Gestart door Bijtje27, oktober 02, 2005, 19:00:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bijtje27

Hallo,

Ik heb mijn parkietjes nu een maand. Ze zijn erg gezellig en lekker aan het kletsen. Nou heb ik een probleempje. In de kooi durft Mitzi het meest. Zij was ook asl eerste tam. Toen ik ze echter wilde laten vliegen was Chico degene die als eerste er uit kwam. Hij is er nu al zo,n drie keer uitgeweest. Mitzi wil maar niet. Als ik haar op de vinger mee neem naar de ingang van de kooi vliegt ze weg en als Chico eruit is, blijft zij er gewoon in. Ze vliegt wel langs de ingang maar durft niet echt in de buurt te komen. Dat doet ze nu al meer dan twee weken en ze komt er echt niet uit. Zal ze er ooit nog wel uit komen en moet ik geduld hebben of kan het zo zijn dat ze er echt nooit uit durft te komen? Lokken met eten lukt ook niet. Ik ben bezig met een speeltuin te maken en ik hoop dat ze zeer binnenkort toch wel samen eruit komen. Is het misschien een idee om de bovenkant van de kkoi eraf te halen als ze op de grond zit?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
groetjes

Sonja

Hoi Bijtje27,

Het is het beste, om het aan je parkiet zelf over te laten, wanneer ze de kooi uit wil komen.
Forceer niets, en heb geduld. De ene parkiet durft gewoon wat eerder de sprong te wagen, dan de andere. Sommigen zijn wat terughoudender.
Heb nog wat meer geduld, op een gegeven moment zul je merken, dat ze de verleiding om te gaan vliegen niet kan weerstaan, en uit zichzelf uit de kooi komt. ;)
Zorg wel dat je de nodige voorzorgsmaatregelen hebt genomen, zoals de gordijnen of vitrage dicht, giftige planten uit de kamer, e.d.

Veel plezier met je parkietjes! :)

Groetjes, Sonja.