parkietje met 1 vleugel

Gestart door paooltje, januari 16, 2011, 13:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paooltje

Hallo,

Vorige week hebben we een parkietje met 1 vleugel geadopteerd. We hebben hem gekregen van de dierenwinkel waar we veel komen. Het vorige baasje had een kat en die gooide het arme ding steeds de lucht in. Bij het vorige baasje kwam ie er schijnbaar uit, maar vliegen schijnt ie niet te kunnen.
Ik doe ook iedere dag de kooi open, maar hij is er nog niet uitgeweest. Nu is mijn vraag kan het nog goed komen met het stompje, Gijsje is 2 jaar oud.;

Ik stuur een foto mee van het vleugeltje

Groetjes, Paola

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

#1
Ik schrok echt even van die titel!
Hij heeft wel 2 vleugeltjes, maar een van de vleugels heeft geen slagpennen. Dat is wel even wat anders, hahaha.

Of de slagpennen nog teruggroeien ligt aan de oorzaak van het uitvallen. Als ze zijn uitgetrokken of verloren door een schrikrui dan groeien ze
gewoon terug.
Zijn ze uitgevallen door een medische reden bv polyoma dan kan het zijn dat ze niet of alleen gedeeltelijk terugkomen.

Het is dus een paar weken/maanden afwachten. Maar ik denk eigenlijk dat het wel weer teruggroeit.

Kleintjes

Is 't vogeltje gekortwiekt geweest bij de vorige eigenaar?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

paooltje

Ik heb echt geen idee, ik weet alleen dat hij nooit heeft kunnen vliegen.

Kleintjes

Als je 't vleugeltje voorzichtig spreidt, hoe ziet 't er dan uit?
Korte stompjes waar de pennen horen te zijn of helemaal geen?

Sorry voor de vele vragen, maar 't kan allemaal meehelpen in 't (proberen) op te sporen van de oorzaak :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

paooltje

Nou Gijs is nog niet de kooi geweest en ik wil hem zelf ook niet vastpakken want hij is niet tam. ALs ik de kooi open zet, komt ie(nog) niet zelf uit. Ik wil hem eigenlijk eerst eens goed tot rust laten komen, ik heb hem nu vanaf vorige week woensdag.

paooltje

Gijsje is vanmiddag eventjes uit de kooi geweest... Hij kan dus echt niet vliegen :'(, is echt zoooo zielig... Ik kon niet hem oppakken en een foto van de vleugels maken(hij beet)... Want de lange vleugel, houdt ie een beetje wijd hangend en ook het kleine vleugeltje houdt ie raar hoor...Maar loopt heeeeeeel snel over de grond, is wel een grappig gezicht, kan hem dan ook haast niet pakken.

paooltje

Gijsje zijn slagpen is gelukkig weer terug gegroeid. Ik weet niet of hij nu wel kan vliegen, want hij wil niet uit zijn kooi, staat wel veel open.
Ik dacht laat het nog eventjes weten.

Groetjes, Paola

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

paooltje

Hai,

Nou Gijsje heeft zijn eerste vlucht gemaakt! yeeeeeeeeeeh... en hij kan gelukkig ook best hoog!
Is toch zelf via het gat, waar normaal zijn etensbakje hangt ::) uit de kooi gegaan.

Groetjes, Paola

paooltje

Gijsje zit gezellig bij de andere 3 in de kamervoliere, is er zelf ingegaan!

Groetjes, Paola