Tweede parkiet in slaapkamer?

Gestart door mariekee2, januari 12, 2011, 20:19:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariekee2

Mijn parkietje heb ik nu een maand of drie op mijn slaapkamer staan. Omdat ik in een studentenhuis woon, is er geen mogelijkheid om mijn parkiet in de woonkamer te zetten. Wel is het zo dat ik vaak van huis ben en nu mijn eerste parkietje redelijk tam is, ben ik wel in voor een tweede. Is dit een slecht idee omdat ze op mijn slaapkamer staan? Qua poep o.i.d. maakt het niet zoveel uit, het gaat meer om het lawaai (en dan vooral 's ochtends vroeg;)). Is dit vaak (veel) meer als ze met z'n tweeën zijn?

chippie

Heey Marieke,

Ik heb mijn parkietjes ook op mijn kamer staan, maar dan omdat mijn ouders en broertjes een hekel hebben aan dieren.
Er zitten vijf parkietjes in de kooi op mijn kamer en ik heb ook nog een dwergpapegaaitje in een kooi op mijn kamer.
Ik heb daar nooit echt last van gehad. In het begin werd ik wel rond 9 uur wakker van ze, maar daar slaap ik nu gewoon doorheen.
Het hangt er ook een beetje af welke tijd je gaat slapen en hoe donker het in je kamer is.
Mij lijken twee parkietjes niet veel meer geluid maken dan één, daarnaast wen je er ook snel genoeg aan!
Leuk voor je parkiet dat hij/zij een vriendje of vriendinnetje krijgt :) ;D.

lovesbudgies

Zolang je kamer donker is zal geen enkele parkiet gaan kwetteren, dus met een goed gordijn is dat al opgelost.
Al slaap ik tegenwoordig ook door het geluid van 8 parkieten heen.

2 mannetjes maken over het algemeen meer geluid dan een mannetje en een popje.

mariekee2

Bedankt!

Dan ga ik op zoek naar een tweede! Topic mag gesloten worden, wat mij beftreft!

fayli

Citaat van: lovesbudgies op januari 15, 2011, 00:10:18
Zolang je kamer donker is zal geen enkele parkiet gaan kwetteren, dus met een goed gordijn is dat al opgelost.
Al slaap ik tegenwoordig ook door het geluid van 8 parkieten heen.

2 mannetjes maken over het algemeen meer geluid dan een mannetje en een popje.

Ik zal het maar niet al te hard roepen maar die van ons kunnen om 5 uur sochtends al beginnen...terwijl het pikkedonker is.

mariekee2

Nou, ik heb inmiddels twee parkieten, en ze maken heel de dag door super veel lawaai, ook als het heel donker is.
>:(

Ik snap niet hoe je het uithoudt met vijf parkietjes op je kamer!


KikiSorrie

Ik heb ook 2 parkieten op mijn slaapkamer, en die gaan gewoon slapen als ik ook mijn pyama aantrek enzo. Dan gaan ze zitten knarsen op hun stokje :-*
En 's ochtends gaan ze echt fluiten als het licht word buiten
;)

lovesbudgies

Citaat van: mariekee2 op februari 10, 2011, 14:16:55
Ik snap niet hoe je het uithoudt met vijf parkietjes op je kamer!

Ik denk toch dat het niet donker genoeg is. Ik heb hele dikke zwarte velours gordijnen hangen, en zelfs als ik ze overdag dicht doe is het nog
pikkedonker. Ik heb met nu 9 parkieten echt nergens last van. Probeer het eens wat donkerder te maken. (of doe een doek over de kooi 's nachts)

cioola

Ik heb mijn parkieten (plus 2valkjes en 4 aga's ) ook in de slaapkamer

Ze beginnen vaak rond een uur of 6 , ik kan de kamer niet echt donker maken.

Eigenlijk, vind ik het wel gezellig..
Begint met zacht gekwetter , en tegen een uur of 8 zijn ze op volle touren

Ervaar het niet als vervelend, ben geen uitslaper
maar denk, dat ik er best doorheen zou kunnen slapen ;)

Aga's zijn het meest luiddruchtig , maar parkietjes
Vind het fijn , dat gekwetter en  geklets :)

mariekee2

Inmiddels is één van de twee parkietjes die ik toen had helaas overleden, en heb ik er een nieuwe voor in de plaats. Deze twee parkietjes zijn veeel stiller dan de overleden parkiet en kunnen het ook veel beter met elkaar, dus wat lawaai + vermaak betreft is het wel beter zo!

Het verschilt dus gewoon weer per parkiet(enkoppel) hoeveel lawaai ze maken en hoe ze reageren op donker.