2de parkietje

Gestart door gillian, april 11, 2005, 18:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gillian

Hey,

Ik zou graag zelf 2 parkieten tegelijk willen, maar omdat het tam maken sneller gaat wanneer er eerst 1 is en daarna
een 2de komt lijkt me dat een slimmer plan.
Maar mijn vraag is; kan ik het 2de parkietje niet gewoon meteen bij de ander stoppen?
Om namelijk een tweede kooi aan te schraffen voor misschien 2 weken, vind ik een beetje overbodig.
Ik zou ook niet weten waar ik een tweede kooi voor een tijdje kan lenen...  

Groetjes Gill

P.S Coowle Site!

Dick uit Aruba

Er vanuit gaande dat het tweede parkietjes dan helemaal gezond is, kan je hem / haar er gelijk bijstoppen. Afhankelijk van hoeveel tijd er tussen de eerste een tweede zit, kan het ook wel zo zijn dat het eerste parkietje jaloers wordt en daardoor de tweede een beetje dwars gaat zitten. Hoe dan ook, het zijn meestal wel overkomelijke problemen.

Eerlijk gezegd is het niet echt nodig ze allebij apart te kopen, het zal qua tijd in het tammaken weinig schelen. Het zal weinig of niets langer duren eer ze tam zijn. Ik zou adviseren ze allebij tegelijk te kopen. Je volgt gewoon de adviezen van dit forum, en ze zijn tam in no-time. (wel natuurlijk zo jong mogelijk aanschaffen)

Dick.

Ingrid

Ik ben het helemaal met Dick eens! Misschien duurt het ietsje langer om je parkietjes tam te maken wanneer je ze gelijktijdig aanschaft. Ik heb mijn vogeltjes ook allebei tegelijk aangeschaft en binnen no-time waren ze tam. Terwijl ik verwacht had dat het veel langer zou duren. Vergeet niet dat elk parkietje zijn/haar eigen karaktertje heeft en dat is zeer zeker ook bepalend voor het tam maken.
Succes!

Gr. Ingrid

gillian

Oké, Bedankt voor de tips! :)