Popje Gemeen

Gestart door jeffreyl, september 30, 2005, 11:49:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreyl

hallo, ik had altijd 2 parkieten. een mannetje en een pop. helaas is die man al een tijd geleden dood gegaan. toen had ik een nieuwe man gekocht. wat nu het probleem is: het popje pest het man best wel veel terminste zo lijkt het. maar het rare is, ze snavelen opzich veel. het pop jaagt het man ook vaak weg als hij aan het eten is of lekker rustig op zijn stokje zit te "zingen" en ze vind het leuk om in de staart te bijten van het man dat soort dingen. ik vind het zielig voor het man want hij durft niet echt voor hem zelf op te komen. wat moet ik doen ? een nieuwe parkieten erbij kopen ofzo....

joey

#1
hallo
Ik heb het zelfde probleem met die 2 van mij joey is het mannetje en Ian is het popje.Ian heeft ook vaak van die buien dat ze Joey het leven zuur maakt,en soms hebben ze zich ook graag maar dat is maar van korte duur.Ik heb Ian al een paar weken apart in een kooitje gezet,dat kun je proberen zorg dan wel dat het kooitje van het popje lager staat als het kooitje van het mannetje zodat ze weet en leerd dat ze niet boven hem staat!!!.Je kunt ook als eerst proberen om alles in de kooi anders te hangen,de stokjes het speelgoed.Dat zorgt voor verwaring bij de vogels en meestal zoeken ze zich dan op in de kooi.Je moet wel geen wonderen verwachten het zal even duren voor dat je het resultaat merkt.En als je poje zowiezo graag ergens in bijt geef haar dan een takje van een fruitboom dan kan ze daar op knagen dat kan ook wel eens helpen.
Voor de rest is het gewoon afwachten,Ze moeten ook nog wennen aan elkaar denk ik.Dat heeft ook zijn tijd nodig


                             gr sylvia :D

voor dat ik vergeet zorg wel dat het takje van de fruitboom goed schoon is even afwassen onder heet water voor dat je het geeft,het mag ook een tak van de knotwilg zijn

Sylvia, wil je de volgende keer met de edit-knop je berichtje bewerken, als je iets vergeten bent? ;)
Groetjes, Sonja.