2 Parkietjes Tegelijk Tam Maken?

Gestart door Bullmoose, september 29, 2005, 20:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bullmoose

Wij willen graag twee parkietjes. We hebben dan ook al een mooie grote kooi gekocht, en ik heb al veel gelezen op deze (en andere  :blush: ) sites. We willen de parkietjes graag tam maken, maar er wordt heel veel gezegd dat je dan beter met één parkietje kunt beginnen omdat ze anders elkaar hebben en moeilijk tam te maken zijn. Is dat zo? Of is het best te doen, twee jonge parkietjes tam maken? Ik hoor het graag van jullie  :D

Sonja

Hoi Bullmoose,

Twee parkietjes kun je zeker tam maken, hoor.
Je zult er wat meer moeite voor moeten doen, dan wanneer je er eentje hebt, maar het kan zeker! :)

Deze vraag is al vaker gesteld, en hier kun je er o.a. meer over lezen:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...ten++tam++maken

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hoi Bullmoose,

Als je zeker weet dat je uiteindelijk 2 parkietjes wilt, dan zou ik beide tegelijk aanschaffen. Net als Sonja zegt zijn 2 parkietjes heel goed samen tam te maken, het kost je alleen ietsje meer tijd ;).
Wanneer je eerst 1 parkietje neemt en later een 2de dan zul je rekening moeten houden met het feit dat je een extra kooi nodig zult zijn. Het is niet verstandig om het tweede parkietje, wat later komt, zomaar bij de andere te zetten.

Groetjes, Ingrid

Bijtje27

Hoi,

Ok ik heb twee parkietjes en ze zijn nu beide tam. De eerste al na twee weken en de andere pasa net (na een maand). Je moet er gewoon geduld voor hebben dan komt het goed.
Succes