Is Dit Raar

Gestart door fladder, september 29, 2005, 00:58:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fladder

Mijn parkiet fladder (snoebel) zit al sinds ik hem heb ~6 maanden als hij moe is dik ( eerder een beetje bollig) en maakt hij klik geluidjes met zijn snavel (zijn heel zacht) en zabbelt hij aan een vezeltje van een touw maar dit doet hij om te spelen
is dit normaal?
ik had zo het idee dat hij dat gewoon doet als hij zich lekker voelt.
verder is hij wel actief en zo.

dan nog een vraag, als fladder vier of vijf keer door de kamer heeft gevlogen
hijgt hij is dit normaal?

Chantalleke

Hoi Fladder,

Er is een verschil tussen 'echt' bol zitten en met opgezette veertjes zitten. Met opgezette veertjes zitten doen wel meer slaperige parkietjes. Ook als het ineens wat kouder is dan normaal willen parkietjes om het wat warmer te krijgen hun veertjes wat uitzetten. Die geluidjes lijken me typisch iets van blijk dat Fladder lekker op zijn gemak is  :D
Kijk eens op de site van Ingrid. Hier staat een heel duidelijke foto van bolzitten: http://members.home.nl/isd/ziekten.html

En Fladder mag best hijgen na 4-5 keer de kamer te hebben doorgevlogen! Als jij 3 keer om een voetbalveld heen rent hijg je ook toch?  :P Zolang Fladder dan niet uren blijft zitten hijgen lijkt hij me in prima conditie ;)

Groetjes en veel plezier met je gevleugelde vriendje
Chantal

jodylambeek

Hoi,mijn parkietje zat ook altijd een beetje bollig en dan zat ze ook met haar snaveltje te klikken.
ik dacht ook eerst dat dit erg was,maar merkte toen dat ze daarna in slaap viel en dan de volgende dagen meer aciever was geworden voordat ze dat deed!
dus het is wel degelijk goed dat je parkietje dit doet  :)
het betekent (zoals chantalleke al zei) dat hij erg blij is en dat hij goed in zijn vel zit.
Ik Hoop Dat Dit Je Geruststeld....

Groetjes Jody,Hope