Lekkers Aanbieden

Gestart door Marlanda, september 28, 2005, 16:41:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlanda

Hoi

Wij hebben net sinds drie weken twee lieve grasparkieten. Ze waren toen ongeveer 10 week oud! De één is best al wat makkelijk, die komt ook op onze hand zitten (als ie zin heeft) De ander is nog wat angstig. We moesten haar eens vangen toen ze was ontsnapt ;)  Ze gaat nu wel uit haar eigen het kooitje in en uit!

Wij zouden haar graag willen belonen voor goed gedrag. Maar ze willen niet eten van het torstgierst, dus leek een stukje kaas wel handig, maar ook dat willen ze allebei niet. Ze komen alleen aan hun eigen eten. Ik heb wel veel geduld, en laat ze vaak 's middags vrij tot ze zelf weer het kooitje in gaan, maar vraag me af waarom ze niet aan het lekkers komen wat wij ze geven. Wie heeft er tips voor ons?

Of misschien zijn ze nog niet helemaal geaclimatiseerd? Ik praat wel veel tegen ze, want ik wil ze graag tam maken. Ze zijn ook zo leuk! :D

Alvast bedankt
Liefs marlanda

Safrena

Hey marlanda

Welkom op het forum

De reden dat je parkietjes nog niet aan al dat lekkers komen is omdat ze er nog moeten aan wennen

Hoogstwaarschijnlijk hebben ze dit voor ze bij jou waren nooit gekregen en kennen ze dit dus nog niet ;)

Gewoon verder blijven geven zodoende je parkietjes er rustig kunnen aan wennen.
Je kan ook bij je parkietjes gaan zitten ze het lekkers voor ze op eten met extra smak geluiden en zo. Parkietjes zijn heel nieuwsgierig en willen dan weten wat het is en gaan ook proeven ;)

En een keer ze iets geproefd hebben wat ze lekker vinden... :P

Vele groetjes

Marlanda

Hey safrena

Hartstikke bedankt voor je tips. Het smakken en geluidjes maken vind ik een goed idee. Ik ga dat zeker ook proberen!! :D Had ik nog niet aan gedacht!

Liefs Rico, Pinky en Marlanda