Is Poppie man of vrouw?, hoe post ik een foto?

Gestart door grietje, november 05, 2010, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grietje

Hallo,

ik denk zelf aan een popje omdat het soms lijkt of ze witte ringen heeft, het lijkt wel of de kleur nog helemaal constant is. Heb zo goed mogelijk foto's proberen te maken, maar weet niet hoe ik ze er op moet zetten. Als ik op dat knopje klik krijg ik alleen

Poppie is van begin september, nu dus ruim 2 maanden oud.

Groetjes Grietje

lovesbudgies

Als je een antwoord aan het typen bent, staat er links naast het witte schermpje 'Extra opties'.
Daar klik je op, daarna op 'bestand kiezen', en kies je een foto uit op je computer.

grietje

Kijk, dat wil helpen.
Dan nu de foto's.

Hoop dat jullie er wijs uit kunnen.

Groetjes Grietje



[verwijderd door de beheerder]

ParkietenLover

Hmmm.... een man denk ik. Maar ik vindt die staartpennen van je parkiet zo raar...



grietje

Citaat van: ParkietenLover op november 05, 2010, 20:48:55
Hmmm.... een man denk ik. Maar ik vindt die staartpennen van je parkiet zo raar...




wat vind je er raar aan dan?? Beetje vervelend om zoiets te zeggen en niet waarom.. nu ga ik me zorgen maken  :(

Mars

#5
De foto is niet heel goed te beoordelen. Probeer er eentje bij daglicht te maken, zonder flits. De foto is erg korrelig, waardoor ik het lastig vind.

Je parkietje heeft geen volledige vleugelveren en zo te zien ook geen volledige staart. Dat is ws wat er raar gevonden is.

Kun je iets meer vertellen of het parkietje? Ik schat zo in dat het een kruipertje is (een vogeltje waarbij de vleugel en staartpennen in de jeugd en soms later ook nog uitvallen).
Ik zie nl ook geen gewiekte (geknipte) veerpennen?

Als ik kijk naar de dop dan zou ik voor een man gaan, vanwege de wat paarsig/roze kleur, maar zoals ik al schreef: de kwaliteit van de foto is niet erg goed en hij heeft ook veel ruis/rode pixels (stipjes) wat de dop paarser kan laten lijken.


Edit: ik lees in een van je oude berichten dat je parkietje gewiekt is. Dan is hij/zij in ieder geval te kort gewiekt. Mocht je het weer doen/laten doen, dan moet je meer ruimte laten houden (vanaf de dekveertjes) omdat je zo het risico loopt dat het vogeltje onherstelbaar beschadigd wordt. Dan blijft nog wel de vraag: is de staart van je parkietje wel lang? En vallen de pennetjes vand e vleugels niet met een beetje bloed uit?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Aan de hand van deze foto zeg ik ook een mannetje, maar ik ben het met Mars eens dat de dop op de foto paarser kan lijken dan hij in het echt is.

Ik zie niets mis met de staartveren, ik zie een mooie slagpen en de veertjes zijn inderdaad wat gehavend, maar dat is vrijwel altijd zo
bij jonge parkieten. Jonge parkietjes hangen namelijk vaak bij elkaar in de staart.
Ik denk dat de kans dat hij een kruipertje is erg klein is. Maar hij is zeker te kort gewiekt, de enige manier om te weten of het geen
schade heeft aangericht is te wachten of hij ooit weer zal kunnen vliegen.

grietje

Hij is gewiekt door de kweker en ziet er uit als een ervaren man, ik ben niet van plan hem te wieken. Er vallen geen veren met bloed uit. Volgens mij verder goed gezond. Hij vliegt nog steeds, k moet em alleen steeds terugbrengen naar z'n kooi.  K voeg een foto van de achterkant.

Als het buiten weer eens wat lichter is zal ik proberen nog eens een foto van de neusdop toe te voegen.

Groetjes Grietje



[verwijderd door de beheerder]