Kortgewiekt, hoe nu buiten de kooi?

Gestart door grietje, november 01, 2010, 12:55:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grietje

hallo,

als ex papegaai houder heb ik Poppie bij aanschaf laten wieken. Mega spijt heb ik daarvan. :-[  Poppie is nu redelijk hand tam en mag van mij buiten de kooi, echter, ze vliegt nog matig en probeert dat dan ook, met als gevolg dat ik achter haar/hem aan moet omdat hij zelf niet terug naar de kooi kan komen.. met alle stress van dien.

Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Kan haar moeilijk al die tijd in de kooi laten... Haar kortwieken zodat ze helemaal niet meer kan vliegen?

Groetjes Grietje

EvelienM

gewoon laten aangroeien weer? zou niet zo lang moeten duren voordat ze dan weer lekker kan vliegen en gewoon zelf overal bij kan komen?

vera1982

Hoi Grietje,
Mijn tweede parkietje was ook gekortwiekt. Voor de eerste parkiet had ik speeltuintje gemaakt op een boxen standaard en die naast de kooi staan. Tegenwoordig heb ik de speeltuin tegen de tralie van de kooi staan zodat ook de gekortwiekte parkiet erop kan.
De kooi staat op een klein tafeltje. Gezien hij toch vaak probeerde te vliegen en natuurlijk op de grond eindigde heb ik twee houtentrappetje aan elkaar vastgezet en die aan de kooi gehangen zodat hij zelf weer terug kon.
Het gekortwiekte parkietje kan al redelijk vliegen tot leedvermaak van ons. het zijn namelijk echte kamikazevluchten die worden uitgevoerd :) De andere parkiet schrikt er juist weer van :)
De volgende keren als ik weer ooit nieuwe parkieten heb laat ik die nooit kortwieken. Deze parkiet was zonder mede weten van mij gekortwiekt, helaas. Zolang het medisch niet nodig is vind ik het kortwieken niet nodig.
succes daar.

Groet,
Vera

Mars

Een tak van grond naar kooi plaatsen en hem daar eens een keertje optillen, dan snappen ze de hint meestal wel.
Wel goed opletten als hij op de grond rond scharrelt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..