niet geïnteresseerd? niet opstappen

Gestart door grietje, oktober 24, 2010, 16:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grietje

Hallo,

ik weet dat er al veel geschreven is over dit onderwerp, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden (wel veel andere info ;D).
Sinds 2 weken hebben wij een jong parkietje, helaas heeft hij nog geen vaste naam. Ik ben druk met hem aan het oefenen met mijn hand en trosgierst. Als ik de trosgierst met gesloten hand aanbied eet hij er wel van. Met open hand nog maar 1 keer. Ik hou mijn hand eindeloos in de kooi, maar het lijkt wel of hij geen interesse heeft. Hij gaat slapen of zelfs spelen. Ik heb dus niet het idee dat hij bang is, hoewel zijn staart wel trilt. Hij zit zich gewoon uit te rekken, doet zijn oogjes dicht, zit op 1 pootje en ik sta maar met mijn hand in de kooi....

Hij heeft het verder goed naar zijn zin, heeft de nodige herrie, speelt, maar ik wil hem zo graag op de kooi laten spelen, maar dat gaat nu niet...

Iemand toch nog tips?

Groet Grietje

ParkietenLover

Hallo Grietje !


Tjah... hij rilt met zijn staart , dat betekent dat hij bang is , dus als hij rilt met zijn staart dan mag je hem niet aaien . Dit veroorzaakt meer bangheid .


Mischien is het een tip om je hand plat te houden , en het trosgierst tussen je duim en wijsvinger te houden ?



Maar als je een parkietje wilt tam maken , moet je gewoon VEEL gedult voor hebben .Meer tips heb ik niet ...

Grungirl

Hoihoi,

ik had precies het zelfde met mijn parkiet!
En dat is nog niet eens zo lang geleden.
Nou komt hij wel.
het is moeilijk maar je moet gewoon doorzetten en geduld hebben

Succes!

Moppers

Citeerdus als hij rilt met zijn staart dan mag je hem niet aaien
??? Wie heeft het over aaien?

Parkieten zijn prooidieren: alles waar ze zich niet bij op hun gemak voelen, wordt gezien als potentieel gevaarlijk. Maar parkieten zijn ook erg nieuwsgierige diertjes. Hierdoor zullen ze na de kat uit de boom te hebben gekeken toch iets proberen wat eerst te eng was.
Je parkietje eet al trosgierst uit je gesloten hand. Blijf hier vooral mee doorgaan (probeer ook eens wat gezonders zoals appel of andijvie, misschien dat hij dat ook erg lekker vindt), en biedt het af en toe aan vanuit een open hand. Hij zal dan vanzelf zijn angst overwinnen en langzaam maar zeker ook wat uit je open hand komen snoepen.
Als hij een keer totaal geen interesse toont in je hand, dan heeft het geen zin deze in de kooi te houden. Hij heeft er dan geen zin in, geen behoefte aan, dat zal dan ook niet komen. Dat hij gaat spelen of slapen is wel een goed teken: dat geeft aan dat hij zich voldoende op zijn gemak voelt om iets te doen waarbij hij kwetsbaar is als jij met je hand in de kooi zit.
Dus blijf oefenen, heb geduld, dan komt het helemaal goed.

grietje

oke!! dankjewel moppers voor je antwoord. Aaien doe ik niet, dat zou veel te veel zijn. Hij moet er inderdaad zin in hebben, vandaag was zo'n moment en at hij trosgierst tussen mijn duim en wijsvinger terwijl ik mijn hand open had  ;D t zijn maar kleine stapjes, maar ze zijn er!! Op z'n gemak is ie zeker, dat is wel fijn om te zien.

Dank voor jullie aanmoedigingen!

Groetjes Grietje

grietje

Ha!! hij ging zojuist op mijn hand zitten!! 2 goede oefen momenten zijn dus beter dan 6 waarbij je niet de aandacht heb!! Goed... weer wat geleerd.

Anyway, thanks iedereen!

groet Grieitje