nieuw huis voor Gigi en Swiffer

Gestart door Joske, oktober 24, 2010, 11:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske

Lieve allemaal,

Met tranen in mijn ogen typ ik dit bericht. Wij gaan afstand doen van onze grasparkietjes Gigi (man, geelblauw, 6 jaar) en Swiffer (man, wit, 3 jaar).

Wij wonen sinds een jaar in een nieuwe woning. We merken dat de vogeltjes in dit nieuwe huis niet het goede en fijne leven krijgen dat ze verdienen. We hebben een druk leven (gekregen), waardoor we ze minder aandacht kunnen geven dan we zouden willen. Zouden moeten. Het huis heeft hoge plafonds. Wat vroeger vrolijk tsjilpen was, gaat nu wel erg hard. De buren klagen om de haverklap. De nieuwe buurt heeft erg veel katten. In de zomer hebben we veel zorg gehad over of er per ongeluk katten binnen zouden komen, met alle gevolgen van dien.

Het doet zoveel pijn, maar we moeten nu omwille van ons geluk, én dat van Gigi en Swiffer, een knoop doorhakken. Vandaar dit bericht in de hoop dat er een engel is die onze boefjes wil adopteren. Natuurlijk hebben we daar een eisen- en wensenlijst bij. Voldoet het niet, of voelt het niet goed, dan zoeken we verder.

Gigi is een vrolijk ventje. Hij komt graag een rondje vliegen, wandelt mee op je schouder, is gek op water uit de kraan. Hij geeft kusjes en is heel brutaal als je zit te eten. Hij kan "Gigi", "kusje" en "Kiwi" zeggen en combinaties daarvan. Hij bijt nooit. Hij dreigt alleen met een open snaveltje als je hem bijvoorbeeld weg probeert te krijgen van eten dat hij niet mag.

Swiffer is een wildebras. Hij is handtam: stapt netjes op je hand vanuit de kooi of een andere plek in de kamer. Hij vliegt in ons nieuwe huis minder vaak dan voorheen, omdat hij minder vaak spontaan uit de kooi komt. Swiffer bijt niet. Hij is nogal "onhandig"; kan soms niet landen en is geen schoonvlieger. Swiffer is nieuwsgierig en raakt op z'n gemak als je lieve woordjes tegen hem zegt.

Swiffer kwam als ukkie bij Gigi toen Gigi 3 was. Daarvoor heeft Gigi een half jaartje met popje Kiwi in één kooi gezeten. De rest van de tijd was Gigi "enigkind" en is daarom zo ontzettend tam en aanhankelijk. Swiffer en Gigi zijn goede maatjes. Ze vechten nooit, maar kroelen ook niet. Ze kletsen veel met en tegen elkaar. Ze zijn beiden gesteld op hun kooitje. Je merkt dat het hun veilige basis is, waar ze graag naartoe terug gaan.

Het allerliefst vinden we een baasje die Gigi, Swiffer en alle toebehoren (kooi, voer, speeltjes) van ons krijgt en de diertjes op eenzelfde manier houdt als wij deden: binnen, met veel mensenaandacht en vliegmogelijkheid. Als het in een binnenvolière is, dan moet er uitgebreid mogelijk zijn om te wennen. Over Swiffer maken we ons geen zorgen: die vermaakt zich wel met andere parkieten. Gigi is een echte "mensenparkiet", om hem maken we zorgen als hij in een drukke parkietenomgeving belandt. Wennen door eerst in een privékooi te zitten is dus noodzakelijk. Het zou voor ons geweldig zijn wanneer Gigi en/of Swiffer ooit een nestje kunnen maken met een popje. Maar ze mogen absoluut niet de fok in.

Gescheiden worden mogen ze alleen wanneer Gigi bij één ander parkietenvriendje terecht kan, en Swiffer bijvoorbeeld in een binnenvolière.

Een laatste wens zou zijn dat we ze mogen bezoeken, op afspraak. Dat zal waarschijnlijk minder worden, maar in het begin vooral gaan we ze toch vreselijk missen.

Fingers crosst voor lieve, positieve reacties...

Liefs,
Joske uit Nijmegen

P.S. Afstand maakt niet uit. Als we het perfecte huis gevonden hebben, rijden we bij wijze van spreken nog naar Parijs.

Joske

#1
Het lukt me niet om fotootjes bij te voegen (iets met niet-schrijfbare directory).

PM me voor meer info of fotootjes!

Dat klopt Joske, er is een tijdelijke storing en foto's kunnen even niet toegevoegd worden.
Probeer het later nog eens, dan voegen wij ze bij je bericht. Gr. Lovesbudgies

Ingrid dV

Hoi Joske,

ik heb je zojuist een persoonlijk bericht gestuurd.

groetjes van
Ingrid

Sahara

Ik heb je ook een berichtje gestuurd.

Joske

Foto's!

[verwijderd door de beheerder]

Sahara


vorsselman

heb je ondertussen al een goed huisje voor gigi en swiffer gevonden?

Joske


Ingrid dV

Hoi ,
Ik heb je al ooit eerder gemaild.
Kan me herinneren dat je liet weten dat ze samen ergens in een voliere zouden komen.
Ik ben nog steeds geintereseerd in Gigi.
Zoek al lang naar een nieuw maatje voor Che.

Laat maar weten of je dat ziet zitten.

Groetjes Ingrid

Joske

Hoi Ingrid,

Klopt. Maar wil nog steeds de ventjes niet scheiden als het even kan. Mocht ik geen goed tehuis voor hen samen vinden, zal ik aan je denken! Wellicht is Che dan nog steeds alleen.

Groetjes Joske

Joske

Hoi allemaal,

Nog steeds geen huis gevonden voor Gigi en Swiffer samen. Heeft iemand een tip?

En moet je wel voor parkieten 'denken en voelen' en menen dat ze samen moeten blijven? Heeft iemand enig idee in hoeverre ze elkaar gaan missen?

Groetjes Joske

BudgieMe

Een koppel ( man pop ) wat echt koppel gedrag vertoont, kroelen, voeren, paren moet je nooit uit elkaar halen. Dat is zielig.
2 mannen die elkaar tolereren en enigszins maatjes zijn kan wel mits ze ergens heen gaan waar ze een nieuw maatje kunnen krijgen.

Ik woon helaas niet in de buurt anders zou Swiffer wel hier mogen komen en kan Gigi naar Ingrid.
Mocht afstand geen probleem zijn,...
Ik heb een binnen volière/kamer van ong 2x3 met een buiten vlucht.
Ik kweek ook met de vogels die er zin in hebben, heb daar aparte broedkooien voor die in de zelfde ruimte staan.
Als je op mijn banner klikt kan je meer zien en lezen.

Een gewenningsperiode krijgen ze sowieso omdat ik altijd eerst nieuwelingen apart hou voor ze in de groep gaan ( quarantaine en gezondheids check ).

Joske

Lieve allemaal,

Over 2 weekjes is het zover. Dan gaan mijn twee mannen mee in de auto richting Leidschendam / Den Haag!

Gigi gaat naar Lisanne (Lovesbudgies) en Swiffer gaat naar Nicky (BudgieMe).

Ik ben deze twee meiden zo ontzettend dankbaar! En weet zeker dat ze bij hen een superfijn leven gaan hebben!

Groetjes Joske

MissDorien


lovesbudgies

Wordt vervolgt dus!  :D

Ik heb er echt ontzettend veel zin in. Ik heb nog een 'Italiaanse' dame genaamd Mia Bella dus wie weet klikt het met Gigi, hahaha!

inge

Veel geluk ermee,geniet ervan .
Benieuwd wat het gaat worden ;D

Joske

Gister hebben wij een lange reis gemaakt met Gigi en Swiffer. Anderhalf uur in de auto! We hadden alle losse speeltjes uit de kooi gehaald en de kooi voor een deel bedekt met een donkere doek. De heertjes maakten het prima. Ze zaten in de auto lekker te kwetteren.

Bij Lisanne aangekomen hebben we de kooi in haar parkietenkamer gezet. Wat een prachtig onderkomen voor haar (toen nog) 9 vogeltjes! Alle parkietjes zagen er gelukkig en gezond uit. Al snel werden Gigi en Swiffer nieuwsgierig en kwamen uit de kooi. Mooi om te zien dat ze elkaar bleven opzoeken als vertrouwde vriend. En ons!

Uiteindelijk heeft Lisanne in overleg met Nicky besloten dat ook Swiffer bij haar mag blijven. Dat was ergens toch wel een opluchting, omdat ze dan nog lekker bij elkaar kunnen blijven. We kijken het gewoon aan, of dit allemaal goed gaat!

Maar toen kwam het echte afscheid... Nog een keer een kus op de snavels, nog een keer even op de hand. Thuis aangekomen was het echt slikken. En vanochtend ook weer. Geen lief fluitje meer, geen vogel op je schouder die nieuwsgierig met je meekijkt. Maar goed. Dat verdrietige gevoel zal slijten.

Want, wij weten zeker dat ze bij Lisanne een prachtig leven hebben! En zijn Lisanne dan ook zó ontzettend dankbaar dat zij ze heeft willen adopteren. Daar heb ik echt geen woorden voor.

Groetjes Joske

inge

Hey Joske,
Hoop voor jou dat het vlug een tijdje verder is,dan zal het gemis al weer wat beter zijn.
Maar zoals je schreef je weet dat ze bij Lisanne een zeer goed nieuw tehuis hebben!!
Ook super dat ze samen mogen blijven,dat is al een gerust gevoel dat ze elkaar hebben.
Nu nog kennis maken met de andere 9 en genieten..........



Lisanne aan jou ook weer een dikke proficiat met je goede daad,ben zo blij als ik dit allemaal lees.
Veel plezier ermee,geniet van Gigi en Swiffer


Groetjes :)