Ben ik er klaar voor!

Gestart door najo, oktober 23, 2010, 10:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

najo

Hallo wij zijn naomi en Joke
Moeder en dochter die morgen in het trotse bezit komen van een garsparkiet! ;D
Na maanden voorbereid gelezen te hebben inclusief deze site waren we er klaar voor om een geverde vriend of vriendin te nemen.
Lang gezocht maar we kwamen bij een kweker uit die alles heel nauwkeurig bij houd vanaf dat de baby parkiet uit het ei komt inclusief fotos die je erbij krijgt!(dus van ei naar parkiet!)
Er is 1 foto bij waar hij of zij helemaal in het dons zit en wit was dus vandaar dat we voor de naam Snowy hebben gekozen!
Nog geen week later kreeg hij al wat zwart erbij maar alla  de naam blijft!
Maar nu het volgende de vraag dus!
Wij hebben alles in huis  nu was de bedoeling om half schelpenzand in kooi te doen en andere kant half beukensnippers dit i.v.m wat ik las dat ze de voerbakjes in het begin nog niet goed weten te vinden.
Dus waar schelpenzand ligt omdaar eerst zen voer op grond te gooien en water etc.
Beukensnippers zijn namelijk vind ik te grof om daar de zaadjes in te vinden.
Is dit een goed plan?
Of kunnen we gelijk met de beukensnippers als bodembedekker beginnen.

Sjaakie

Ikzelf ben toendertijd gewoon gestart met alleen zand en voer in het bakje. Nou.... die hadden ze op dag 2 al gevonden hoor!
Veel plezier met Snowy!

Groetjes
Melinda

lovesbudgies

Je kunt ook gelijk met beukensnippers beginnen en het water en voer op een schoteltje op de bodem zetten.

haskerpon

Hallo Naomi en Joke, welkom op het forum.
Wat goed dat jullie zo goed voorbereid zijn, zo heb ik het ook gedaan samen met mijn dochter  ;D.

Mijn dochter heeft sinds eind augustus twee grasparkietjes.
Als bodembedekker gebruiken we een krant met daarop beukensnippers. Het vinden van de voerbakjes
ging prima. De parkietjes vinden het erg leuk om te scharrelen en te zoeken tussen de beukensnippers
naar (restjes) voer en ze vernielen ook graag de krant  ::).

Veel plezier met Snowy!

Mars

Ik zou ook gewoon met de snippers beginnen en evt. een schaaltje op de bodem zetten.
Mocht je al schelpenzand in huis hebben: in de voliere doe ik altijd een laagje schelpenzand onder de snippers, dat houd de bodem net wat schoner en het neemt vocht wat meer op dan de snippers.

Verder zou ik liever niet wisselen tussen schelpenzand en beukensnippers in het begin. Zo'n kooi is immers al eng genoeg en ben je net een beetje gewend aan het witte, heb je ineens bruine bodembedekker ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..