nieuw speeltje

Gestart door Grungirl, oktober 21, 2010, 16:15:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Hallo,

Ik heb sinds gister een nieuw speeltje in de kooi.
Mijn parkiet is er bang voor en blijft er uit de buurt.
Ik heb vanmorgen trosgierst er op gelegd maar dit helpt niet.
Ook heb ik mijn parkiet er vlak bij gehouden terwijl hij op mijn hand zat maar hij durft er nog steeds niet bij.

Wat kan ik nog meer doen of te zorgen dat hij weet dat het niet eng is?

lovesbudgies

Het speeltje lekker laten hangen en afwachten. ;)
Op een gegeven moment ziet hij wel in dat het niet eng is en zal hij er misschien mee gaan spelen,
maar daar kun jij verder niets aan bijdragen behalve -inderdaad- er wat trosgierst bij leggen.

carla-dobbe

Ben het eens met Lovebudgies, lekker laten zitten, na een paar dagen komt het misschien wel!!

Als je vogel nu niet bang is voor jou handen en vingers, kan je er op den duur ook zelf met je vingers mee gaan spelen, terwijl je vogeltje er op de afstand naar kijkt... hier werkt het meestal zo: als mijn vingers er niet bang voor zijn, dan durven me vogeltjes het ook wel (althans, 1 vogel, maar omdat die op onderzoek uitgaat, komt de ander ook vanzelf) dat is nu het vertrouwen in jou/je vingers want als die durven, dan zijn ze de vogels ineens "stoer" en durft je parkietje het misschien ook wel!! Als je parkiet nu niet zo het vertrouwen heeft met je vingers, maar wel een favoriet speeltje heeft, dan kan je ook met zijn favo speeltje met het nieuwe speeltje "spelen" (= zachtjes ertegenaan tikken, of als het kan het speeltje erop neer leggen) dan trekt dat wel de aandacht en... tja, als het favo speeltje het durft... nou dan is het vast niet eng ;)

Maar, ik zou eerst even een paar dagen afwachten, toen je parkietje voor het eerst bij je kwam, moest ie (zeer waarschijnlijk) ook een paar dagen wennen voor die een beetje "vrij" was in zijn omgeving, dat duurt nu dus misschien ook wel een paar dagen!!

Succes ermee!!!

lovesbudgies

Helemaal mee eens. Nog een tipje: hang een volgend nieuw speeltje eerst even (bv een weekje) aan de buitenkant van de kooi
totdat het parkietje er helemaal vertrouwd mee is.
Zo zit er tralies tussen en is het minder eng, daarna is het ook minder eng als je het speeltje in de kooi hangt.

Grungirl

Ik heb gedaan wat jullie adviseerden maar hij is er nog steeds bang voor:P

Is het ook mogelijk dat hij er bang voor blijft??

Petr@

Je hebt dit speeltje nog niet zo lang, dus misschien dat hij het nog steeds eng vindt. Welk speeltje is het?

En het kan zeker dat een parkiet bang blijft voor een speeltje, ik heb hier een mannetjes parkiet(Vledder) van bijna 3 1/2 die heel bang is voor die gekleurde ringen. Daar gaat hij helemaal van trillen en dat is al vanaf dat hij 8 weken was. Heb het een tijdje geleden weer uitgeprobeerd maar het bllijft zo.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016