street beanz

Gestart door Grungirl, oktober 18, 2010, 13:52:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Ik hoop dat ik hier goed zit want ik heb geen idee waar ik deze vraag moet zetten.

Zijn street beanz (kun/kon je krijgen bij supermarkt)  geschikt als speeltje voor de parkiet??
Leek me wel leuk voor parkiet!
bijlage: foto (voor de gene die geen idee hebben waar ik het over heb)

[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Van iets wat niet speciaal voor vogels is gemaakt moet je je altijd afvragen of het materiaal giftig of schadelijk is voor vogels. Weet je dat niet, geef het dan niet, zo loop je ook geen risico.

Ik ken die dingen niet (heb wel de irritante tvreclames gezien), maar op de foto lijkt het dat de afbeelding als een soort hulsje om het 'ei' heen zit. Aan de bovenkant lijkt het wat los te zitten. Wat niet los zit maar wel los kan, krijgt een parkiet wel los, en mogelijk ook binnen. Ik zou het niet geven dus.

lovesbudgies

Ik heb er nog eentje die ik 10 jaar geleden eens gekocht heb, hier kan niets los van komen of opgegeten worden.
Het is gewoon een plastic soort balletje en zolang het niet kan worden opgegeten kan het denk ik weinig kwaad.
Blijf er voor de zekerheid wel bij als je het geeft.

Grungirl

Oke zal ik doen
Zou ik bijvoorbeeld ook speeltjes die eigelijk voor andere dieren bedoelt zijn kunnen gebruiken???
zolang het niet vernield of los geknaagd kan worden is het goed toch?
En ik neem aan als een speeltje voor dieren bedoelt is dat het ook niet giftig is voor een parkiet
Want ik vind namelijk dat er maar weinig speeltjes voor parkieten in de winkel te vinden zijn (in ieder geval in de dierenwinkel bij mij in de buurt).
En ik had leuke balletjes in de winkel gezien die eigelijk voor katten bedoelt zijn.