Paco kruipt in zijn voerbakje

Gestart door Natasja, oktober 11, 2010, 18:30:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Natasja

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Sinds vrijdag hebben wij een nieuw parkietje... sinds vanmorgen kruipt hij de hele tijd in zijn voerbakje en probeert zijn zaadjes eruit te schoppen.. Hij heeft ook al een paar keer vast gezeten en gaat dan heel hard piepen...
Probeert hij nou te ontsnappen? of wat wil hij.. En wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt.

Groetjes Natasja

Wouter

Als je parkietje af en toe vastzit in zijn voerbakje wordt het eens tijd dat je een nieuw voerbakje koopt. ;)

storekeeper07

 :( misschien kun een nieuw voerbakje aan de buitenkant van de kooi hangen.
Bij sommige kooitjes kan dat namelijk,lijkt op een soort silootje. voorbeelden vind je genoeg bij de dierenwinkels
of via Google drink en voer bakjes
de standaard voerbakjes die bij de kooi horen voldoen meestal niet zo goed.
Ze proberen van daaruit te ontsnappen,en ja dan komen ze wel eens vast te zitten.
En als je er dan niet optijd bij bent kan dat wel een fout aflopen. :)

lovesbudgies

Ik neem aan dat je een jong parkietje hebt gekocht?

Dit is namelijk vrij normaal gedrag voor een jonge parkiet, hij mist de geborgenheid van het nest en probeert dat
te vinden in bijvoorbeeld het etensbakje.

Hang voor hem een badje (zonder water) aan de kooi met een zacht zakdoekje erin, dan kan hij daar in gaan zitten.
De bakjes die je nu hebt moet je verwijderen, het is erg gevaarlijk als hij erin vast komt te zitten, neem voorlopig
andere bakjes, zoals deze bijvoorbeeld: http://www.vogelproblemen.nl/Bouw%20en%20inrichting/Drinkfonteintje.jpg
Of zet een klein bakje (of schoteltje) op de bodem van de kooi.