Wat Als Ze Elkaar Niet Mogen?

Gestart door petty, september 26, 2005, 11:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petty

Ik heb Dokus (blauwe) nu 9 maanden. Zij is een parkiet met gebruiksaanwijzing. Komt uit een voliere omdat zij op de grond zat en niet bij de voederbak kon. Heeft heel lang geduurd voordat ze handtam was want ze is niet zo heel snel van begrip en erg schrikachtig. Nu zijn we dikke maatjes en is ze erg gesteld op me. Maar...
Afgelopen weekend heb ik een mannetjes Parkiet erbij gezet, Kwibus (pastel kleuren). Een schat van een ding waarmee ik geen enkele moeite heb. Hij is veel in de hand en wil graag met Dokus spelen echter... Dokus moet er niets van hebben!
Ik heb ze bij elkaar in de kooi gezet. Ik ben absoluut niet bang dat ik Kwibus niet handtam krijg maar heb het gedaan zodat Dokus er aan kan wennen. Ze valt hem absoluut niet aan maar negeert hem en schrikt van hem. Ik ben van mening dat als ik Kwibus apart hou en hem pas over een paar weken erbij zet ik dit probleem ook heb. Als ze samen in de kooi zitten, zitten ze wel op hun gemak, beetje te wassen en te slapen.
Mijn vragen, hoe lang duurt het voordat parkieten aan elkaar gewend zijn, zit de kans erin dat ze elkaar niet mogen en zolang ze elkaar niets doen kan ik ze dan bij elkaar houden?

*knip*
kijk even bij de forum regels ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=326
gr safrena

Safrena

Hey Petty

Het beste is nog altijd om je parkietje in elk een eigen kooi naast elkaar te laten wennen.
Echter als ze nu al samen zitten en ze zijn niet agressief naar elkaar toe kun je ze samen laten zitten ;)

Hoelang het duurt voor je parkietjes beste vriendjes worden hangt van de parkietjes helemaal af.
Sommige zijn al van de eerste dag heel goede vriendjes andere parkietjes doen er een paar dagen over ;)

Dat ze elkaar nooit gaan mogen is een kleine kans. Meestal komen grasparkietjes na een kleine wen tijd aan elkaar heel goed overeen met hun soortgenootjes

vele groetjes