Schrikken!

Gestart door ParkietenLover, oktober 10, 2010, 16:26:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietenLover

Hallo,

Ik had even een vraag over Happy mijn grasparkietje  :) .
Ik oefen al buiten de kooi gaat al aardig goed hier.
Maar soms schrikt Happy en dan vliegt hij heel snel een rondje door de kamer land op de kooi gaat dan te keer en doet het weer zo''n drie keer . Ik probeer hem dan aftelijden met trosgierst maar dit lukt niet , weet iemand wat je hier aan kan doen ?

Wouter

Waar schrikt hij dan van?

ParkietenLover


Petr@

Denk niet dat hij schrikt, maar het heel leuk vind om te vliegen. En daarbij maakt hij een hoop kabaal.

Vledder hier doet dat al 3 jaar hij laat zich graag horen als hij vliegt.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

ParkietenLover

Ok dank voor reactie maar ik denk niet dat dat het is . Want dan gaat zijn buik zeg maar heel hard op en neer .

Wouter

Lopen moet je heel rustig aan doen en telkens opnieuw blijven proberen.
Als je gaat lopen met je grasparkiet, zorg dan dat als hij opkijkt van zijn trosgierst, je even stil blijft staan tot hij zich weer ontspant.

Petr@

#6
Ja  hard vliegen en zeker een paar keer achter elkaar is een inspanning, zeker als ze het nog niet gewend zijn.

Ik zou als hij pas op je vinger buiten de kooi komt niet gelijk gaan lopen want alles in nieuw voor hem.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

ParkietenLover

Citaat van: Petr@ op oktober 10, 2010, 16:43:46
Ja  hard vliegen en zeker een paar keer achter elkaar is een inspanning, zeker als ze het nog niet gewend zijn.
Ik doe ze al 2 weken uit de kooi toen deet hij dit nog niet .

Wouter

Citaat van: ParkietenLover op oktober 10, 2010, 16:45:05
Ik doe ze al 2 weken uit de kooi toen deet hij dit nog niet .
Nee, je moet aan het begin ook effe wennen aan je omgeving..

Petr@

Nee want 2 weken geleden wist hij nog niet precies hoe hij nou moest vliegen door de kamer. Ondertussen heeft hij de kamer geobserveerd en wat is nou heerlijk dat keihard vliegen met een hoop kabaal erbij.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

haskerpon

#10
Even goed kijken waar hij van schrikt en dat eerst (voor zover mogelijk) weghalen.

Voorbeeld: Afgelopen week heb ik een pruim gehalveerd. Iets wat ze nog niet eerder hebben gehad.
Omdat ze graag bovenop de kooi zitten, had ik daar een halve pruim neergelegd. De parkietjes waren in
de tussentijd in de parkietenboom aan de andere kant van de kamer. Op een gegeven moment vliegen ze terug
richting de kooi, maar 'schrokken' en vlogen daardoor een paar keer (wat wilder dan normaal) door de keuken en kamer om
vervolgens via de lamp op de zijkant van de kooi te gaan zitten. De pruim heb ik weggehaald en toen was het weer goed.
(de pruim heb ik op een ander moment in de kooi opnieuw aangeboden).

Verder is vliegen door de kamer met kabaal (als je niets kan vinden waar ze van zouden kunnen schrikken) toch ook prima  ;)
Kunnen ze zich even heerlijk uitleven.