Help hoe moet ik een parkiet goed tam maken !

Gestart door AngeliqueZoe, oktober 10, 2010, 13:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AngeliqueZoe

Hoi !
Ik weet wat de meeste nu denken maar, Nee ik ga jullie niet vertellen hoe jullie je parkiet goed tam moeten maken.
Ik ga veel mensen hier toespreken, zoals De mensen die graag willen weten hoe de parkiet goed tam woord.
om er natuurlijk leuk mee te spelen !
Maar dat kan ook als je parkiet helemaal niet zo tam is !

Ik heb namelijk 3 pietjes ( waren er 4 jammer genoeg is dominga weg gevlogen ) die alle 3 niet tam zijn !
Maar wel heel leuk. De hele dag zijn ze los , ze hebben wel een kooi maar die is open.
Ze hebben een soort hoekje boven op mijn kast. Ze vliegen niet weg ze zitten niet door heel me kamer
ze zitten gewoon daar.
En heel vaak nemen ze met ze alle lekker een vliegvlucht en dat is heel leuk om te zien.

Maar vooralsnog zijn ze niet tam ! en van mij hoeft dat ook niet ik heb vroeger een pietje gehad
dat zelf naar mij toe kwam en het zelf leuk vond om bij de mensen te zijn.
Die is helaas overleden.

nu heb ik stoney, ziggy en marley en ze maken mij een stuk vrolijker dan dat ik ben !
Waarom perse tam maken ? als ze  niet bij mij willen zitten dan niet !
Ik vind een vogel niet leuk omdat ze misschien tam kunnen worden NEE
ik vind ze leuk om wie en wat ze zijn ! dus ook als ze NIET tam worden.
ik heb het meerdere malen geprobeerd.

Het lukte aardig maar ze vinden het veel leuker met zen 3e
en ik vind ze ook super tof en lief als ze gewoon maar
vogel zijn vliegensvlug rondjes racen met ze 3e lekker
kletsen en fluiten of spelen.


Ik schrijf dit bericht omdat ik het erg jammer vind dat veel mensen die een pietje kopen of krijgen.
het pietje alleen leuk vinden als het tam woord.. en het eigelijk niet meer willen hebben
als het dus niet tam woord.
Vandaar dit bericht ik hoop dat jullie er van genoten hebben

kus angelique stoney, ziggy en marley ! :-* :-* :-* :-*

haskerpon

Angelique, je hebt een heel leuk stukje geschreven en ik ben het met je eens dat
het in eerste instantie al geweldig is om te mogen genieten van het grasparkietje (de grasparkietjes) in zijn (hun) doen en laten.


Ook wij genieten op die wijze erg veel van onze Momo en Zazoo.
Ze krijgen bewust elke dag de aandacht om in contact te komen met ons. Daarmee bedoel ik dat ze op de vinger gaan zitten
of we lokken ze tot nieuwsgierigheid om bij ons op de schouder te gaan zitten. Daarbij leer ik de kinderen dat ze de vogeltjes in hun waarde moeten laten en ze niet moeten gaan dwingen. Probeer het vertrouwen te krijgen, dan worden ze nieuwsgierig naar het nieuwe en zullen ze steeds meer durven. Onze parkietjes zijn nog jong en in hoeverre ze tam worden, dat hangt af van het karakter van de parkietjes en de (hoeveelheid) tijd die wij daaraan besteden. Kortom, de toekomst zal het ons leren. Wij doen ons best en intussen genieten wij van onze gevleugelde gezinsleden  :-*