Parkiet bijt zijn jongere vriendje in zijn tenen??

Gestart door Fleur, oktober 09, 2010, 15:24:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fleur

Hallo, ik heb een parkietje van ongeveer 3 maanden en heb sinds twee dagen een vriendje erbij voor hem...

Ze zijn helemaal lief met z'n twee en kroelen lekker samen maar af en toe bijt de oudste (3 mnd) de jongste (6weken) in zijn tenen..... :( :( :(

Gebeurt dit wel vaker of is dit dominant gedrag ofzo?

De jongste is ook heel erg stil, ik kan hem gewoon pakken en aaien en blijft lekker op mijn schouder zitten, echt heel erg rustig!! Sinds vandaag begint hij lekker aan het trosgierst te knabbelen.
De oudste vloog al lekker door het huis heen en komt op commando naar me toe, echt super voor zijn leeftijd denk ik?

Ik hoor graag van jullie!!

ParkietenLover

In de tenen bijten is uit vechten wie de baas is. heb je ze wel apart gezet ? Als je dat niet heb gedaan zou ik dat wel doen hoor !

Wouter

Dit is inderdaad "uitvechten wie de baas is", ofwel, de rangorde bepalen. Apart zetten is niet per see noodzakelijk, maar wel aan te raden. Je hebt nu een nieuweling rechtstreeks in het territorium van een ander geplaatst, en deze zal dit niet zo snel accepteren. Om gedoe te voorkomen raad ik je ook aan ze eerst even apart te zetten om ze zo aan elkaar te laten wennen en dan als je ze bij elkaar doet de inrichting van de kooi even veranderen.

De jongste is waarschijnlijk heel erg bang waardoor hij alles over zich heen laat komen en niet van zich afbijt. Als hij een beetje gewend is zal dat vanzelf overgaan en vanaf dan kun je beginnen met het tam maken.

Fleur

Dank jullie wel voor de reacties ;D!!

Ik heb ze een dag 3 naast elkaar in een andere kooi gezet en waren elkaar de hele tijd naar elkaar aan het roepen en ben overstag gegaan en heb ze bij elkaar gezet.

Ik moet zeggen dat het vandaag een stuk beter gaat en ze heerlijk samen door de kamer heen vliegen!!
Ze hebben het echt leuk samen!! ::) ::) ::) ::)