mijn hondje wordt gek van mijn parkiet, wie o wie helpt mij met advies?

Gestart door natte, oktober 07, 2010, 12:47:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

natte

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nathalie en ik heb een heel leuk grasparkietje (poppetje) genaamd Dobby.
Dobby heb ik nu vanaf 22 juli (3 mnd).
Ze is ontzettend tam, en begint al een paar melodietjes na te fluiten.

Ook is ze heel erg gecharmeerd van mijn vriend hahahaha, en begint te mopperen als ik hem benader terwijl ze op zijn schouder zit.
Ze is altijd vrij rustig geweest, en van brabbelen kwam fluiten, maar nu is het gewoon heel erg aan t worden.

Meestal tegen de avond (je kan de klok erop gelijk zetten) half 8 gaat ze op haar schommeltje zitten, dan gaat ze zichzelf verzorgen en daarna gaat ze slapen.

Maar in de ochtend rond een uurtje of 7 a half 8 begint ze zo hard te fluiten, en dat gaat echt een paar uur non stop door. Het is geen gewoon fluiten, maar constant achter elkaar heel snel fluiten.
Het is echt een hele hoge frequentie.
Ik heb ook een hondje (tzi tzu) genaamd Mowgli, en die heeft er echt ontzettend veel last van.
Hij begint te piepen en te janken als ze dat gaat doen, waarop zij nog harder gaat fluiten.

Ik ben er achter gekomen omdat ik een paar dagen vrij was, en dit zo op de dag meemaakte.

Als ik naar mijn werk ga (ik werk drie en een halve dag) doe ik altijd de radio aan, en de rolgordijnen half hoog, zodat ze lekker naar buiten kan kijken.
Speelgoed heeft ze echt genoeg, en haar kooi is ook lekker ruim.
Aandacht krijgt ze ook genoeg, en ze komt er natuurlijk elke dag uit.

Wordt echt een beetje radeloos, want voor de rest is het een schatje, alleen mijn hondje heeft heel veel last van haar fluit uurtjes......

Ik ga haar niet boven neerzetten want dat is geen oplossing, en ik gooi er ook geen doek over, want dat vindt ik ook zielig, bovendien als ik naar mijn werk ga, wil ik er niet de hele dag een doek overheen hebben.....
Krijgt ze frustratie van, waardoor het misschien allemaall nog erger wordt.

Ik wil haar echt niet kwijt, maar ik moet wel een oplossing zien te vinden want mijn hondje gaat er echt aan onderdoor en dat kan gewoon niet!!.

wie o wie kan mij goed adviseren wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!!

Groetjes Nathalie

lindarobin

hoi nathalie

Lijkt het op heel schel fluiten?
Dat deed die van mij heel erg nu heeft ze  een vriendje en doet het veel minder mischien fluit ze wel naar een nieuw vriendje.

Hoop dat het snel minder wordt.


groetjes van mij


Rachel22

Hallo!

Heb ik het goed begrepen dat je de hele dag de radio aan laat staan? Mijn parkieten reageren namelijk heel erg op geluid. Als de TV aan gaat, beginnen zij ook te fluiten. Jouw parkiet vindt geluid blijkbaar heel erg leuk en wordt er vrolijk van, maar misschien moet je overwegen om eens de radio uit te laten? Een parkiet wordt dan gelijk een stuk rustiger. Hopelijk geldt dat ook voor jouw pietje!

Succes!

P.S: toen ik 1 parkiet had reageerde hij op de vogels buiten. Toen hij een vriendje kreeg hield hij er mee op!

chippie

Ja, ik denk ook dat je beter voor een vriendje erbij kan gaan.
Het is niet zo dat twee parkietjes, twee keer meer geluid produceren.
Waarschijnlijk is het toch een schreeuw om aandacht.

Robin en Nickey

Denk dat een vriendje erbij voor Dobby wel erg gezellig zal zijn en dat ze daarmee ook wel wat rustiger zal worden. Maar zolang je er nog geen tweede bij hebt of nog geen goede andere oplossing heb zo ik toch tijdelijk of er een doek overheen doen (of mogelijk is (rol)gordijnen dicht doen ook voldoende) of Dobby in een andere kamer zetten (vermoed dat je de radio nl voor Mowgli hebt aanstaan) want dit is nu wel heel vervelend en sneu voor Mowgli (hoge tonen kunnen echt zeer doen aan het gehoor van honden).

Ik heb zelf ook een hond maar moet zeggen dat die er gelukkig niet op reageert zolang ze gewoon in de kooi zitten (ja de eerste week op het al gefladder maar dit gewoon genegeerd en nu is er niks meer aan de hand).