Hoe krijg je hen terug in de kooi

Gestart door Ellentje, april 10, 2005, 20:38:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ellentje

ey,
Ik heb 2 parkieten, maar ze zijn nog niet tam genoeg om ze te laten vliegen, maar als ik dat wel kan doen, willen mijn ouders dat niet omdat ze schrik hebben van 3 dingen:
-dat mijn parkietjes alles gaan stukbijten en -maken.
-dat de vogels hun uitwerpselen op de kasten gaan laten vallen.
-dat ze erna niet terug in hun kooi gaan willen.
Weten jullie hoe ik hen kan overtuigen en kunnen jullie tips geven om het te vermijden of te voorkomen? :?:
Ik zou hen heel graag laten vliegen. Of moet je daarvoor helemaal geen schrik hebben?
:?:
Ellen

Safrena

Hey ellen

Welkom op het forum

Voor je je parkietjes wil laten vrij vliegen moet je zorgen dat ze handtam zijn zodat je ze op je hand kan laten zitten als ze in de kooi terug moeten.

Wat betreft de poepjes: die zul je altijd wel vinden op de plaats waar je parkietjes zullen zitten en vrij vliegen. Maar deze zijn heel gemakkelijk weg te doen.

Alles stuk bijten als ze vrij vliegen kun je vermijden door je parkietjes genoeg speelgoed te geven (wat ze al zeker zo nodig hebben in de kooi) maar dan ook buiten de kooi zoals bv een parkietenboom en andere speeltjes waar ze wel in kunnen bijten.

Op onderstaande links kun je voorbeelden vinden van zo speeltuintjes en parkietenbomen

http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

http://www.parkietenfreak.nl/a-roxy_pretpark.php

vele groetjes

Sonja

Hoi Ellen,

Het beste kun je je parkieten eerst handtam maken IN de kooi, voordat je ze laat vliegen, dan is het straks ook makkelijker om ze weer in de kooi te zetten.

Dat parkietjes alles stuk maken vind ik wel meevallen.
Je zou ze in ieder geval ander \'knaagmateriaal\' kunnen geven, bijv. lege wc-rolletjes, lege eierdoosjes, wilgentakjes e.d.

En dat parkietjes het een en ander laten vallen, tja, dat is niet te voorkomen, maar je hebt het zo weer opgeruimd. :wink:

Veel plezier met je parkietjes!

Groetjes, Sonja.

Sorry, Safrena, je was me net voor!  :)

(en Joepie en Pucky)

Ellentje

ey,
Dankuwel. Ik denk wel als ik mijn ouders dit ga laten lezen dat ze overtuigd zullen zijn. Ik hoop het, want ik vind het zielig dat ze altijd in hun kooitje moeten blijven zitten. Ik ben eigenlijk een beetje te laat begonnen met hen tam te maken. Ze zijn ondertussen al 2-3 jaar bij mij. Maar ik denk wel dat het gaat lukken, want ik maak vorderingen en mag al in hun kooi. :)
Groetjes
Ellen

janneke

Mijn parkieten Karel en Casper mogen elke avond een paar uur uit de kooi. Inderdaad het makkelijkst om ze eerst handtam te maken. Bij Karel lukte dat, bij Casper niet. Dus mocht Karel alvast uit de kooi en Casper niet (zodat wij nog extra met Casper konden oefenen ook). Was Casper het niet mee eens, en hij vond altijd wel een manier om de kooi uit te gaan. Hij gaat nog steeds niet op mijn vinger zitten, maar gaat nu wel zelf de kooi in. (Geleerd door elke keer dat ze zelf de kooi in gaan een centimeter trosgierst te geven)
Karel en Casper hebben een plek in de kamer waar ze veel poepen. Aangezien schoonmaken niet mijn hobby is, heb ik daaronder een stuk zeil neergelegd. Dat maak ik eens in de week schoon, en als er bezoek komt haal ik het weg. Lijkt het toch nog netjes!
Groetjes!

Jessie

Jessie en Rory zijn niet handtam maar gaan wel altijd uit zichzelf de kooi weer in! (gelukkig)