Kaalheid boven de neusdop

Gestart door wobje1, oktober 06, 2010, 11:12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wobje1

ik heb 3 parkietjes, maar 1 van hen heeft helemaal kaal boven zijn neusdop, weet iemand of die ziek is of dat hij gewoon gepikt is, dan haal ik hem meteen uit de gemeenschappelijke kooi...

groetjes

[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Het kan verschillende oorzaken hebben.
Wat ik zie is een kaal plekje, wat ik niet zie is geirriteerde huid, schurftmijt, bloed. Daardoor denk ik als eerste aan de rui.
Op de rest van het kopje zie ik niet duidelijk pennetjes (veren die nog in het veerhulsje zitten), maar wat dat betreft is de foto niet erg scherp. Is hij is de rui of net in de rui geweest?
Voor vergelijkingsmateriaal betreft de rui: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,18785.0.html

Als het inderdaad door de rui komt, dan groeien de veertjes vanzelf weer terug. Mijn Binky krijgt ook kale plekjes als hij is de rui is, ook boven zijn neusdop. Hij ziet er dan een paar weken niet uit, daarna zit hij weer helemaal strak ik zijn verenpak.

Robin en Nickey

Damion bij mij heeft dit met zijn eerste rui (en tot nu toe nog enige rui ;)) ook gehad maar dit is gewoon heel netjes bij getrokken het had alleen even wat langer nodig.

Kleintjes

Lijkt mij ook op de rui.
Tijdens de rui kunnen parkeitjes wel eens kale plekjes hebben. Na 'n tijdje zitten hier weer gewoon veertjes :) Ziet alleen zo vreemd uit, die kale plekjes hihi  :-*

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses