Vraagje

Gestart door KikosVriendinnetje, oktober 03, 2010, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikosVriendinnetje

Ik heb een parkietje van 2 maand, een heel levendig groen/geel mannetje genaamd kiko.
Kiko is gek op gewone en rode trosgierst, en komt ook makkelijk op mijn hand en vinger zitten als ik trosgierst vast heb.
Alleen is deze meneer zo slim, om alleen op mijn vinger te komen zitten als er eten in het spel is.
Nu is mijn vraag dus, is er ook een oplossing dat hij kan leren om gewoon op mijn vinger te gaan zitten, zonder trosgierst?
Want ik wil hem binnenkort een keer los laten vliegen, maar dan wil ik hem wel graag handtam hebben.

Groetjes het baasje van kiko :)

ParkietenLover

GEDULD! ;)
Mijn parkietjes wouden alleen op mijn vinger als ik trosgierst had, maar na een tijdje gingen ze op mijn vinger zonder trosgierst.Of heb je al geprobeerd te zeggen ''Op'' en beetje duwen tegen het buikje en dan trosgierst geven. werkt hier HEEL goed. na een tijdje gaan ze er wel op als je zegt ''Op'' hoor. maarja de eene is sneller tam dan de ander. ik heb nog een tip: blijf rustig.

Moppers

Waarom zou een parkiet op een vinger stappen als er niets te halen valt? Zou ik ook niet doen als ik parkiet was.
Datgene wat er te halen valt hoeft echter niet altijd iets te eten te zijn. Het kan ook een speeltje zijn, of het vooruitzicht op iets leuks. Als je parkiet opstapt, prijs hem dan heel duidelijk. Parkietjes zijn intelligente diertjes, ze hebben het heel snel door dat een overdreven vrolijk uitgesproken "goed zo" of "knappe vent" (gebruik ik zelf heel vaak) iets positiefs is.
Je parkietje heeft geleerd dat je hand niets engs is en hij stapt zonder twijfel op om iets lekkers te eten. Nu moet je hem leren dat op je vinger stappen leuk is, of dat het gepaard gaat met iets leuks.

ParkietenLover

#3
Kijk eens hier; http://www.youtube.com/watch?v=NflZziuR7Ag
Vind ik een goede manier  ;) Er is ook een deel 2. die vind je daar recht op dat rijtje ''Train je grasparkieten deel 2'' Veel plezier !