parkietjes hebben het koud?

Gestart door sonjaatje, oktober 02, 2010, 23:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonjaatje

Ik zit met een tijdelijk probleem. De pomp van mijn CV-ketel is waarschijnlijk stuk, dus de verwarming doet het niet meer.
Nu valt het dit weekend gelukkig wel mee met het weer, dus zal het hopelijk niet te ver afkoelen. Er kan maandag pas iemand langskomen om hem te maken. Momenteel zitten mijn parkieten onder een warmtelamp om ze wat extra warmte te geven. Ze zaten al de hele week wat te rillen en wat boller dan normaal. Nu met de lamp erboven, zitten ze stukken minder bol.
Maar nu moet ik morgen overdag een flinke tijd weg en vind het niet veilig om de warmtelamp aan te laten staan. Normaal gesproken heb ik dag en nacht een gelijke temperatuur in huis. Het is momenteel nog niet verder afgekoeld dan 2 graden, maar dit zal morgen waarschijnlijk meer worden.
Kan dit kwaad voor een dag? Oh ja, even voor de duidelijkheid 's nachts staan ze in een andere kamer, vanwege mijn katten. Maar daar is het nog stukken koeler dan waar ze normaal staan. 's nachts kan ook geen warmtelamp aan. Kan ik iets doen om ze wat warmer te houden, als ik weg ben?

storekeeper07

Je moet alleen oppassen voor te grote temperatuur verschillen,daar kunnen ze niet tegen.
Anders worden ze snel ziek.
Je kunt een warmte lamp gebruiken alleen moet je oppassen dat het niet te heet wordt voor je Parkietjes
en dat ze zich erniet aan kunnen verbranden.
Je kunt beter een electriche bijzetkachel gebruiken als noodoplossing. :D
groetjes, Storekeeper 8)