Oorontsteking! Help!!

Gestart door RocioDominguez, oktober 02, 2010, 20:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RocioDominguez

Hallo allemaal ik ben Rocio Dominguez! Sorry dat ik mij eerst niet even voorstel in het voorsteltopic, maar ik ben even ten einde raad!

Ik heb een heel leuk parkietje genaamd Pavarotti, ze is nu ongeveer 3 jaar oud.

Eergisteren begon om half tien mijn parkietje raar te doen. Ze viel van haar stok en der nekje zat scheef. Ze was dus haar evenwicht verloren! We zijn gelijk naar de spoedeisende hulp voor dieren gegaan, en de dierenarts zodra hij haar zag zei die ja dat is een oorontsteking.. Ze heeft een prik gehad en we hebben antibiotica meegekregen. Nu heb ik haar gisteren 2 keer gegeven vandaag 1 keer.
Vandaag dacht ik dat het beter ging want ze at zelf ze dronk ze speelde (ondanks dat ze haar koppie nog steeds schuin houd). Maar nu net een half uurtje geleden begon ze te braken. Ik ben even in paniek want weet niet of dit slecht teken is? Of het door de medicijnen komt? Of omdat ze misschien teveel gedronken heeft.

Ik maak mij behoorlijk zorgen, ook om het feit dat haar hoofdje nog scheef hangt.. Volgens de dierenarts waren we er heel snel bij dus hij gaat er vanuit dat ze beter word. Kunnen jullie mij aub advies geven?
Ik moet eigenlijk zo om half 9 haar antibiotica geven, maar ze heeft net overgegeven moet ik dan even wachten?


Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!!

Alvast bedankt!!

Joyce

Misschien is er een mogelijkheid dat je even telefonisch contact opneemt met de arts waar je gisteren geweest bent? Dat zou ik in ieder geval doen.

Sterkte ermee.

RocioDominguez

#2
Citaat van: Joyce op oktober 02, 2010, 20:59:41
Misschien is er een mogelijkheid dat je even telefonisch contact opneemt met de arts waar je gisteren geweest bent? Dat zou ik in ieder geval doen.

Sterkte ermee.


Ze zijn er alleen voor spoedgevallen nu.
Aangezien de dierenarts zei dat ze waarschijnlijk wel beter word omdat we er heel snel bij waren.
Ze is gelukkig gestopt met braken. En heb haar net haar antibiotica gegeven. En ze is nu weer met haar schuine koppie gewoon aan het spelen.


Het enige probleem is dat ik moeite heb om haar medicijnen te geven. Ze spartelt heel erg tegen. Dus ik hoop dat ze het druppeltje gewoon heeft doorgeslikt!

Parkieten-Freak

Het kan zijn dat er iets mis is met het evenwichtsorgaan. Aandoeningen aan het evenwichtsorgaan kunnen duizeligheid en braken tot gevolg hebben, antibiotica trouwens ook.
Kijk het nog even aan maar geef wel het antibioticum.


RocioDominguez

Oke bedankt doe ik!


Ze heeft deze nacht ook weer goed doorgebracht.
Ze is er beter aan toe, alleen haar koppie blijft scheef.. En ze blijft beetje braken niet veel..
Heb haar net der medicijnen gegeven maar gelijk daarna eeft ze een zaadje met een beetje vocht gebraakt.
Ben nu bang dat ze der medicijnen ook heeft gebraakt.. maar ik denk dat er altijd wel iets is dat ze echt doorslikt????

RocioDominguez

Nou het gaat al een stuk beter met haar.
Ze is een stuk alerter en ze speelt eet en drinkt. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat ze braakt als ze haar medicijnen krijgt, maar dan wel droge zaadjes.

Ze slaapt nu al gewoon in haar kooi, ze kan teminste weer op een stokje zitten.
Af en toe valt ze wel eens, maar heb al een theedoek onder aan de kooi gelegd zodat ze zich niet bezeerd.

Ze is ook behoorlijk onrustig in de kooi want normaal gesproken vliegt ze altijd los.

Ik zie al behoorlijke verbetering, alleen het braken maakt mij toch onrustig.

Ik kijk het nog even aan. Moet nog 5 dagen lang antibiotica geven, dus kan nog veel gebeuren!!

RocioDominguez

Na een paar dagen dat het beter leek te gaan. Is mijn mooie Pavarotti toch overleden.
Ik zal haar heel erg missen ze was echt speciaal.. :(

ParkietenLover


haskerpon

Wat jammer dat je parkietje het niet heeft overleefd  :(
Veel sterkte met het verlies van Pavarotti.

Sjaakie

Heel veel sterkte!

Gr Melinda