Dobbie hangt met snavel uren aan een spijl

Gestart door dobbie, oktober 02, 2010, 01:27:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dobbie

Hallo mensen,
Mijn vogeltje Dobbie heeft sinds een paar maanden een wel hele rare manier van trainen ,hij hangt namelijk uren met zijn snavel aan een tralie van zijn kooi. ;) ;)
Ik weet niet waarom hij dit doet,Dobbie heeft een sinds dec 2009 een vriendje of vriendinnetje weet niet wat het is misschien kunnen jullie me ook daarmee helpen ,het is een citroen-gele parkiet met witte veertjes onder zijn vleugels.
Dus heb eigenlijk 2 vragen waarom  doet Dobbie zo vreemd en hoe  zet ik een foto zodat jullie mij aub kunnen helpen met het geslacht samen te stellen van Yello(mijn citroen kleurige parkietje).
Verder vliegt Dobbie ook nog samen in het rond met Yello.
Het zijn allebei 2 hele verschillende karakters.
Leuk om dat te zien ,Yello is meer aan ons gehecht praat al een beetje ,hij kan de woordjes zeggen "kom maar "
Ben erg gehecht aan al mijn vogeltjes ,maar waarom doet Dobbie zo vreemd ,en komt hij  bijna niet meer uit zijn kooitje.
Terwijl hij vroeger lekker meespeelde ;D ;D is "Dobbie miss ongelukkig "wie kan me helpen,vind het zielig  ???hoe hij daar hangt beetje gestoord
nou ik wacht af op jullie adviezen
doei parkieten liefhebbers


Mars

Het is me niet helemaal duidelijk of dit 's avonds/'s nachts of overdags is dat hij zo gaat hangen?
Veel parkietjes gaan van het ene op het andere moment 's avonds/'s nachts zo aan de tralies hangen (te slapen). Gebeurt het overdag dan zou ik het wel als een vorm van terugtrekken of angst uitleggen.
Bij angst zou je eens kunnen kijken naar de grootte van de kooi en de hoeveelheid hoogste stokken. Tevens verder kijken of je overal twee van hebt: twee schommeltjes als ze dat beide leuk vinden, twee etensbakjes (erg belangrijk). Enz..

Als je het geslacht wilt weten van je andere parkietje zul je even een foto op daglicht moeten maken, zonder flits van de dop boven de snavel. Dan kunnen we je meer vertellen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

dobbie

Hoi Mars

Dobbie doet dit eigenlijk door de heel de dag heen ,verder heeft yello een eigen kooitje waar die alleen in gaat als hij wil slapen
Hij zoekt Dobbie wel op  maar vind het toch leuker om bij ons in de buurt te zijn .
Ik heb in de woonkamer Grenst aan de salontafel een hele grote speelplaats voor vogels.Yello is er helemaal gek van maar Dobbie
doet vreemd zit eigenlijk het liefs in zijn kooi jaagt ook Yello weg als die komt lijkt er op dat hij zijn territorium is .Hij gaat in de staart pikken dus Yello blijft toch liever uit zijn buurt.
Soms dan mag Yello hem schoonmaken en zit hem dan een soort van vlooien te doen.
Trouwens Dobbie heb een grote kooi met 5 stokken en dikke groene stok die je in de kooi kan hangen .
Ik zal morgen een foto maken van Yello  ben benieuwd wat het nu is een popje of een mannetje

gr nancy

storekeeper07

 :D Het kan ook een vorm van nieuwsgierigheid zijn.
als bij mij eentje in de kooi gaat zitten om te poetsen of te slapen, dan hangt er altijd wel iemand in de spijlen om te kijken wat de andere aan het doen is.
ze houden zich dan vast met hun snaveltje,ja ze kunnen dan wel uren blijven hangen.
Heel soms valt er eentje dan ook nog inslaap, wel grappig om te zien.
Kan verder geen kwaad hoor.

groetjes Storekeeper 8)