Spiegeltje

Gestart door Henkie, oktober 01, 2010, 23:01:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henkie

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een volwassen popje. Omdat we het idee hadden dat ze wat eenzaam was, hebben we een jong mannetje aangeschaft. Ze zitten nu een paar uur in dezelfde kooi (de dierenwinkel zei dat dat prima kon). Het popje heeft het mannetje één keer gepikt, maar verder zitten ze rustig naast elkaar op de stok. Een keertje pikken is vrij normaal toch als ze aan elkaar moeten wennen? Ik hoop dat ze maatjes worden...

Echter, reden voor de aanmaak van dit topic is de volgende vraag (die echter weinig met bovenstaande heeft te maken, dit was slechts ter illustratie zeg maar.. ;))

... Waarom moet het spiegeltje uit de kooi als je twee parkietjes hebt?

Dit heb ik een aantal keer gelezen maar ik begrijp niet waarom... heeft dit met concurrentie te maken ofzo?


Parkieten-Freak

Het moet niet, maar ik zou het spiegeltje wel weghalen. De parkieten hebben nu immers elkaar.  :)
En echte vogel-partner voor je parkiet is veel waardevoller en natuurlijker dan een spiegeltje. Het spiegelbeeld van je parkiet reageert namelijk niet zoals een echte parkiet dat doet. Dit kan tot soms tot gedragsstoornissen bij parkieten leiden, al gebeurt dat natuurlijk lang niet altijd.
Succes!  ;)


Henkie

Ik heb het er inmiddels uitgehaald, bedankt!:)