advies gevraagd bij bloed op veertjes

Gestart door vera1982, september 30, 2010, 16:09:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vera1982

Hoi Lezers,

Mijn mannetjes parkiet heeft sinds vandaag een bloed vlek op zijn borstje/buikje(zie foto) Het bloed niet meer, wel even kort toen hij eraan pulkte maar is direct daarna is het bloed weer gestolt.
Ik vraag mij af het verstandig is dit schoon te maken en het wondje nader te bekijken of het aan hem overlaten om het schoon te maken. Natuurlijk moet ik het zelf de komende dagen in de gaten houden.

Ik heb een poging gedaan om het met een nat wattenschijfje te poetsen maar ik mag er maar lichtjes over heen vegen en dan gaat hij er snel vandoor.
Waarschijnlijk heeft hij het wondje opgelopen met een val van zijn stokje. Hij is gekortwiekt door de kweker. De slagpennen beginnen nu een beetje aan te groeien. Hij doet nog wel eens gek op zijn stokje en vergeet dan zich vast te houden en dondert er van af. Ik verdenk niet zijn vrouwtje(ondanks dat ze nu in rui is en erg nukkig is) zij bijt alleen in zijn teentjes als ze hem zat is(hij slooft zich graag uit voor haar)

Graag hoor ik van iemand terug wat verstandig is.
Alvast bedankt voor het antwoorden.

groeten,
Vera


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Volgens mij kun je als leek met het blote oog niet zo heel erg veel zien aan zo'n wondje. Ik zou het zelf gewoon verder laten helen, aangezien het dicht is.
Misschien kun je wel het beste over een weekje hem even vangen en dan kijken of het wondje mooi aan het helen is (om evt. onsteking in de gaten te houden).

Verder: als het opnieuw open gaat even langs de dierenarts. Die kan het dan even schoonmaken en lijmen (en bekijken).
Quint had toen hij jong was op precies dezelfde plek een wondje dat steeds open ging, het bleek een soort van cyste te zijn. Dat is uiteindelijk met een operatie'tje weggehaald. Maar ga er in eerste instantie maar vanuit dat het een gewoon wondje is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

vera1982

Dankjewel voor je antwoord.
ik ga het afwachten.

Groet,
vera