Lust geen trosgierst?

Gestart door ~yoda~, september 29, 2010, 18:09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

~yoda~

Hallo,

Ik heb sinds een week een grasparkietje. Hij heet Lucky, Nu wil ik hem graag tam gaan maken maar hij reageert totaal niet op trosgierst.

Als ik mijn hand in z'n kooi steek intereseert het hem eigenlijk niets. Hij gaat gewoon vrolijk door met klimmen etc. Maar hij reageert ook niet op de trosgier. Als ik 2 cm voor z'n neus een trosje houd dan gaat hij als nog z'n zaadjes uit z'n etensbak zitten eten  :(. Wat moet ik hier nu mee aan?

Met vriendelijke groet,

~yoda~

Mars

Eerst eens in de kooi hangen en wachten totdat hij het heeft leren eten.
Dat kan een aantal weken duren.

Pas dan kun je het als lokmiddel gebruiken. Immers: jij wist ook niet dat spekjes lekker waren, totdat je er eentje geproefd had.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

~yoda~

Ik heb mijn grasparkiet ondertussen een week. Hij heeft wel kleine stukjes trosgier geproeft maar hij geeft er ngo steeds helemaal niets om. Hij negeert het nog meer dan dat hij ooit heeft gedaan. Wat kan ik nu als lokmiddel gaan proberen?

mvg

~yoda~

haskerpon

Nieuwe dingen proberen  ;)
De parkietjes van mijn dochter zijn (naast trosgierst) ook gek op broccoli  ::)

Je komt er op een gegeven moment vanzelf achter.


ParkietenLover

Laat het maar hangen.... hij/zij zal zelf wel erachter komen dat het lekker is of heb je alleens geprobeerd met een stukje fruit.

~yoda~

Oke ik zal de trosgier gewoon lekker laten liggen. Ook heb ik al wel eens wa groen voer in z'n kooitje gelegd maar hij hoeft t niet. Ik ga hier wel gewoon mee door en dan zie ik vanzelf wel of hij er interesse in gaat tonen.

Ondertussen is het met tammaken toch redelijk hard gegaan. Gewoon met de hand in de kooi . Hem laten wennen en als hij zich op zijn gemak voelde weer met mijn hand voorzichtig naar lucky toe. Als hij zich dan ongemakkelijk voelde stoppen tot hij weer op z'n gemak was.
En dit heb ik gedurende de week rustig aan opgebouwd zo'n 2 tot 3x per dag n kwartier tot half uur per keer met m bezig zijnde. NU is het me vanavond gelukt om hem op m'n vinger te laten stappen.  :-X :P ;D. Hopelijk went hij hier snel aan zodat hij uit de kooi mag.

Hopelijk hebben anderen ook wat aan dit kleine verslag

Mvg,

~yoda~

Mars

Groente en fruit kun je het beste even ophangen (met bijvoorbeeld een houten knijper of zo'n knijperdingetje uit de dierenwinkel).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..