Is Spinky ziek?

Gestart door Goofy, september 26, 2010, 19:40:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goofy

Hoi allemaal,

Ik heb al een aantal topics doorgelezen, maar stel mijn vraag toch nog.
Gisteravond heeft mijn parkietje Spinky een aantal keer eten opgegeven. De zaadjes vlogen alle kanten op en er zat slijm aan. Dit zat ook aan zijn snaveltje. Later op de avond ging het weer goed.
Vanochtend toen ik opstond, zag ik door de hele kooi zaadjes hangen, met rood-bruinachtige vlekken (waarvan ik zelf denk dat bloed is), en Spinky's snaveltje was rood-bruin gekleurd en op zijn kopje ook allemaal rood-bruine striemen.Hier en daar op zijn lijfje ook. En zijn kontje is ook vies, met soms poep wat eraan blijft hangen. Wel eet en drinkt hij inmiddels weer.
Hij is ook al de hele dag erg veel aan het slapen.
Ik heb hem in een aparte kooi gezet, want ik heb ook nog een 2e grasparkietje. Deze is gewoon fit, maar ik wil het risico niet lopen dat het besmettelijk is.
Ik voeg 2 foto's toe van Spinky.
Wie kan mij helpen?

Groeten Suzanne.

PS: Ik ga morgen sowieso met hem naar de dierenarts, omdat zijn snaveltje ook geknipt moet worden.
Dan vraag ik de dierenarts ook wat dit is.

[verwijderd door de beheerder]

joopie en mutz

Dit is niet goed :o

Snel een afspraak bij de va(vogelarts) maken!
en ik geloof dat de snavel ook te lang is.

Groetjes Toto

EvelienM

zeer zeker niet goed, snavel is veel te lang, heeft hij geen zaken waaraan hij zijn snavel kan slijpen???? en verder klinkt het ook niet goed, ik hoop dat de dierenarts een goede diagnose kan stellen en dat ie zsm weer op de been is! sterkte

Rachel22

Ik ben geen dierenarts maar ik denk dat zijn snavel er iets mee te maken heeft. Mijn konijn had te lange tanden en die kon niet goed meer eten (had ook regelmatig bloed om zijn bekje). Wie weet heeft jouw vogeltje een soortgelijk probleem... Het kan ook zijn dat die lange snavel een kropontsteking veroorzaakt. Ik ben benieuwd. Laat je weten hoe het bij de dierenarts is gegaan?

Goofy

Dank jullie wel, en natuurlijk laat ik weten hoe het is afgelopen.
Ik kan om 18 uur tercht bij de dierenarts.
Spinky voelt zich vandaag in ieder geval alweer wat beter, hij zit af en toe te brabbelen en is ook actiever dan gisteren....
Maar liever het zekere voor het onzekere......

Groeten Suzanne.

joopie en mutz

goed dat je naar de dierenarts bent geweest ;D


wat is er uitgekomen?

Goofy

Hallo allemaal,

Ik ben gister dus naar de dierenarts geweest.
Spinky zijn snaveltje is geknipt en verder kon hij niet zeggen wat het is geweest. Hij heeft Spinky onderzocht en hem helemaal  gezond verklaart. Dus wat het nou geweest is.......... misschien hing het inderdaad toch samen met zijn te lange snaveltje.
Maargoed, ik ben allang blij dat het niets ernstigs is. ;D
Ik hou hem in ieder geval wel de komende dagen nog goed in de gaten.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Suzanne, Spinky en Goofy.

EvelienM

okee, dat is goed, heb je wel slijpspullen in de kooi hangen? houten stokken, mineraalroest of blokje etc???

Goofy

Ja, ik heb houten stokjes, een sepiaschelp en een ander schuursteentje in de kooi hangen.
Op advies van de dierenarts ga ik er ook wilgentakken in hangen.

Groeten Suzanne.