Hard bijten

Gestart door PipMijnParkiet, september 26, 2010, 15:17:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PipMijnParkiet

Hallo ben ik weer,

Pip van ongeveer 8 maanden is alleen maar aan het bijten in zijn kooi
maar zij komt wel op je vinger maar gaat eerst in je vinger bijten en dat doet ze echt hard en dan gaat ze ook nog doorbijten, daarna komt ze erop en gaat ze in je velletje bijten en ook als ze los is bijt ze ook gelijk ook al doe je maar 1 vinger naar haar toe

Hoe kan je het het beste afleren ??
streng zijn helpt niet
en negeren helpt ook al niet

zijn er nog andere mogelijkheden ???

Ingrid

Lees maar eens wat Croky te vertellen heeft over de redenen van bijten: http://parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php
Zodra je de oorzaak van het bijten weet te achterhalen, is de te kiezen aanpak meestal ook duidelijker.

Bijv. is een parkietje angstig, probeer dan de angst weg te nemen door vertrouwen te winnen, je parkietje op een andere manier of moment te benaderen, etc.

bigkizzzz

Mijn vogeltje houd ook enorm van bijten en dat gaat soms heel erg hard ze doet het voornamelijk als wij de hele dag weg zijn geweest (werken) alsof ze haar  fustraties kwijt moet. Ze gaat dan al kwetterend door het huis heen we laten haar met rust.
Toch weet ik niet wat ik verder moet hoor dat bijten doet echt pijn. Negeren helpt bij mij ook niet en ladderen ook niet iemand nog meer tips dan die van de site zelf?????? Ze kan ook heel lief zijn hoor een echte knuffelkont :-*