Niet meer in kooi willen

Gestart door PipMijnParkiet, september 26, 2010, 15:12:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PipMijnParkiet

Hallo ,

ik heb een parkietje pip van ongeveer 8 maanden, we laten haar altijd wel los vliegen in de woon kamer, maar als we haar loslaten wilt ze niet meer in de kooi !
Want als je pip op je vinger laat en je praat tegen haar terwijl je naar de kooi loopt vliegt ze weg en trosgierst helpt ook niet.

Help alsjeblieft !  :(

parkietengek12

dit ken ik heel goed, dan word ik heel chagarijnig :-\. Vooral niet chagarijnig worde en ook niet boos! gwoon blijven proberen en blijven praten. vanzelf lukt het dan wel. ik weet niet wrm ze dit doen. het lijkt soms wel of hij er een spelletje van maakt  ???
veel succes!

storekeeper07

Ja, misschien wilt pip niet meer in de kooi zitten,vind ze veel leuker buiten de kooi spelen.
Wat je vooral niet moet gaan doen is achter haar aan gaan jagen.
Ze zal zelf wel de kooi opzoeken voor te gaan slapen.
Ja, je moet heel veel geduld opbrengen,en niet boos gaan kijken want dat onthouden ze.
probeer het eten en drinken in de kooi te houden,en zet niks ernaast
dan zal ze toch naar haar kooitje terug gaan,maar nogmaals altijd heeel rustig blijven. 8)

PipMijnParkiet

Me ouders hadden haar 1x heel de nacht uit de kooi gelaten omdat ze er niet in wilde

lindarobin

dat is wel heel vervelend als pip honger of dorst heeft gaat ie vanzelf wel even terug. onze parkiet deed dit ook nu hebben we de gehele dag het deurtje open hij kan eruit wanneer hij wil en ook erin :D

Rachel22

Mijn vogels willen soms ook niet meer in de kooi. Bij mij werkt het, het beste wanneer ik een lange zitstok pak en ze daar op laat zitten. Vervolgens beweeg ik ze naar de kooi en zet ze met stok en al terug. Dit werkt bij mij beter dan wanneer ik ze op mijn hand laat zitten om ze terug te zetten.