nooit wandelen op de effen vloer

Gestart door trolman, september 21, 2010, 19:30:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

trolman

hallo,
zoals mijn titel al deed vermoeden, vind ik he erg vreemd dat Stafke nooit wil wandelen op de grond ???, op de bodem van zijn kooi, etc.
dus kan ik nooit eens spelen met vb: een balletje, ef speelt hij nooit met een kurkje. Je snapt het vast wel.
Ook is het me opgevallen dat hij in niets geïntresseerd is :(, hij ziet er zeker niet ziek uit, dus daar ligt het niet aan.
Kan iemand mij helpen????
Ps hij is zeker tam.

rowin

kijk die van mij deden het ook niet maar opeens zag ik ze lopen over de tafel waar de kooi staat.
en even later vlogen ze naar mijn bed toe op iets nieuws te ontdekken.
je kan hem ook zelf op een tafel zetten om te trainen.
maar bijvoorbeeld een kleine zit stok en zet deze gewoon op tafel.
en wat noemt u tam ?
de een vind op ze hand zitten al tam en de andere vind het pas tam als je er alles mee kunt doen.
heeft u 2 of 1 parkiet ?
groetjes
ps : lokken met trosgierst help vaak.
;D

trolman

Beste de dierenzaak in mijn buurt verkoopt dat eigelijk geen (trosgierst).
Stafke leeft heel gelukkig op mijn kamer waar (helaas) geen tafel is, wel een
parkietenboom die ik zelf heb gemaakt uit bamboe, en daar toont hij nooit interesse in.
hij zou ook nooit eens op ontdekking gaan in mijn kamer enz...
Ik heb nog maar 1 parkiet Stafke dus en ik zaag bij mijn ouders voor nog eentje maar dat zal niet voor direct zijn denk ik, helaas, want ik vind het zo zielig als ik naar School ben om hem zo aleen achter te laten.
maar klokslag 5 ben ik er weer voor hem. En eventjes over dat tam zijn, hij zit momenteel op mijn schouder en hij knarst een beetje, wat normaalgezien betekend dat hij blij is. en aangezien hij ook niet wegvliegt, vind ik dat toch tam zijn. Wat denk jij? O, en hoe kan ik de band met Stafke nog beter maken?
Bedankt.

Elysia

Vaak is een budgie geinhibeerd als hij nog niet tam genoeg is. Je kan dus best de truc met de trosgierst gebruiken om hem tammer te krijgen (en andere manieren die je online kan vinden). Eens hij zich genoeg op zijn gemak voelt zal hij meer rondvliegen. Het hangt ook af van parkiet tot parkiet. Sommige parkietjes zijn gewoon minder nieuwsgierig, anderen zijn heel vrank en nemen het eten recht uit je mond als ze kunnen! Maar allemaal spelen ze graag. Als dat dus niet zo is bij jouw lieverdje, is er een andere reden. Hoe oud is hij eigenlijk?

Leg een stukje trosgierst op de grond. Als hij dat kent, dan zal hij bijna gegarandeerd op de grond gaan zitten om ervan te eten!

Als je zegt dat hij in niets geinteresseerd lijkt, tja... ként hij spelen eigenlijk wel? Misschien heb je een parkietje dat nooit anders gekend heeft dan stil op een stokje zitten. Doe het hem voor! Speel heel vrolijk en uitbundig met zijn speeltjes, doe er overdreven leuk mee! Dan zal hij nieuwsgierig worden! Het helpt ook als je een tweede parkietje neemt. Parkietjes leren namelijk heel erg van andere parkieten. Als Stafke een nieuw parkietje vrolijk ziet spelen zal hij willen meedoen. Maar of je een tweede parkietje wil en er de tijd wil in steken om hem te temmen is natuurlijk een vraag op zich.

Het op je schouder zitten en knarsen is een goed teken! Dan vertrouwt hij je toch al -redelijk-. Ik hoop dat je ouders je toestaan om een tweede parkietje te nemen. Het is bijna niks extra moeite, bijna niks extra kosten want je hebt al een kooi enz... en de voordelen die zowel jij als Stafke eruit halen zijn het echt waard!

Veel geluk met je lieverdje!  ;D

Moppers

Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje, dus leer je parkiet onder geen omstandigheid aan op de vloer van de kamer te lopen. Als je er per ongeluk op gaat staan, ben je je vogeltje kwijt.