Tips?????

Gestart door trolman, september 20, 2010, 20:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

trolman

Hallo,
Ik ben Ron, en Stafke is mijn grasparkiet, mijn 1e wel te verstaan,
hij is nu ongeveer 1 jaar oud denk ik en hij is al tam buiten de kooi.
Nu is het zo dat ik heel graag enkele tips zou krijgen over eender wat,
zoals, mag ik een badje maken van zo een kleine lage diepvriesdoos?
Ik heb al een parkietenboom uit bamboe, maar hij toont er geen interesse
voor ( er hangen al speeltjes aan ) wat kan ik hieraan doen?
Of mischien enkele trucjes. Hij kan al op mijn schouder zitten terwijl ik
rondwandel.
En mijn grootste vraag is: zou ik nu nog een parkietje (proberen) te nemen?
Zodat hij niet aleen is als ik naar school ben.

parkietengek12

hoi Ron, wat een leuke naam voor je parkiet. van de diepvries doos weet ik geen atnwoord op :P
je kan bij je parkietenboom zelf gaan zitten en met de speeltjes spelen en heel overdreven doen, als je parkietje nieuwsgierig genoeg is komt hij wel kijken.Als Stafke een lievelings speeltje heeft kan je deze in z'n boom hangen, dan gaat hij er misschien wel heen. als je een vriendje wil nemen voor stafke kan je dit natuurlijk doen. je moet dan wel nog een kooi aanschaffen (kan gwn tweedehands) waar je de nieuwe parkiet in doet en tam maakt. je moee parkietje nooit gewoon bij je nieuwe doen want dan kan het zijn dat Stafke zijn territorium wil beschermen en dus zal aanvallen.


trolman

Bedankt voor de tips,
die 2 parkiet zou ik supergraag kopen, maar ik heb gezet (proberen) omdat het (nog) niet mag van mijn ouders.
Nog zo een vraagje dat in me opkwam: hoe kan ik de band met mijn parkietje sterker maken?
Want sommigen dagen is hij zomaar weer schuw.
En bv: als ik hem de ene dag zonder problemen ui zijn kooitje haal, gebeurt het dat hij de volgende dag steeds bijt, terwijl ik hem eigenlijk gewoon laat kiezen.
Dus, als je toevallig nog tips hebt, wil je het me laten weten?
Bedankt!