1 of 2 ivm tam maken

Gestart door chatman, september 20, 2010, 19:30:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chatman

Heb al meerdere keren gelezen dat het verstandig is om 2 parkieten te nemen als jij en je partner beide full time werken.
Kan ik me ook in vinden,...ze hebben tenslotte elkaar!!! :-X

Maar nu....ik wil graag de parkiet tam maken, dit heeft m.i. meer voor- als nadelen, den aan dieren arts, onderzoek etc, etc. ::)

Nu lees ik ook dat het makkelijker is om 1 parkiet tam te maken, dan met zijn 2'en.... :'(

Is het geen mogelijkheid om eerst 1 parkiet tam te maken en later er een jong exemplaar (weekje of 6 oud ;))
Kan dit kwaad, of bestaat de kans dat de grote het kleintje afmaakt!?... :(

Wouter

Citaat van: chatman op september 20, 2010, 19:30:26
of bestaat de kans dat de grote het kleintje afmaakt!?... :(
Nou, daar hoef je heus niet bang voor te zijn. Het is prima als je een parkietje neemt en er later nog een bij haalt. ;)

Echter wil ik je er wel op wijzen dat ook 2 parkietjes prima tam te maken zijn en aangezien je zelf zegt dat je niet veel thuis bent, althans, dat maak ik eruit op, lijkt het me voor het parkietje fijner om een maatje te hebben. Je kan je zo vervelen in je eentje.

chatman

Citaat van: Wouter· op september 20, 2010, 19:36:38
Nou, daar hoef je heus niet bang voor te zijn. Het is prima als je een parkietje neemt en er later nog een bij haalt. ;)

Echter wil ik je er wel op wijzen dat ook 2 parkietjes prima tam te maken zijn en aangezien je zelf zegt dat je niet veel thuis bent, althans, dat maak ik eruit op, lijkt het me voor het parkietje fijner om een maatje te hebben. Je kan je zo vervelen in je eentje.

Klopt mijn vriendin en ik werken beide full-time....
Ik heb ook ergens gelezen, dat 2 parkieten moelijker tam te maken zijn omdat ze elkaar dan afleiden?
Of is dit een "broodje-aap-verhaal"

Mars

Je hebt een verschil tussen enorm tam en gewoon tam. Een parkietje wordt soms meer aanhankelijk en ook afhankelijk. Dat betekent dat het dan heel erg naar je toe trekt en zodra de kooi open gaat meteen bij je wil zitten, niet meer bij je weg wil, enz.
Twee parkietjes kunnen heel goed tam worden: bij je komen, op je vinger zitten enz. Zonder dat ze echt hele tijden bij je blijven zitten, waarschijnlijk.

Als je zelf aan het werk bent, dan zo'n eerste parkietje (alleen) echt niet leuk. Zodra je dan thuis bent, merk je dat het helemaal wild wordt van geluk en je geen seconde meer alleen wil laten (druk door de kooi heen klimmen enz.). Je merkt dat het heel erg afhankelijk van je is. En dat is, als je weinig thuis bent, ook wel wat sneu.

Twee parkietjes vermaken zich samen prima, maar na veel oefenen (wat je ook bij eentje moet doen) zul je zien dat ze gewoon ook naar je toe komen om te eten, even bij je te zitten, te vechten met je vingers of te badderen in je handen.

Je zult altijd veel aandacht aan je vogels moeten besteden en zelfs dan hangt het van het karakter van je vogeltje af of het heel tam wordt of redelijk tam. Sommige parkietjes zullen in hun eentje zelfs niet tam worden omdat ze gewoon te angstig zijn, dan kan het gewenst zijn om er juist eentje bij de zetten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

chatman

Ok dank je.

Gaan er dus 2 worden... :)

heb ook al leuke filmpjes gezien op youtube, over tam maken.
Volgens mij van iemand van dit forum ???

errrrrrug handig!!! ;D

nannyjeff

ja inderdaad, dat zijn duidelijke filmpjes he?? ik heb er ook best wel veel aan!!!
maar moet je zeggen heb heeeeeeeeeel veel geduld hahaha.. bij mij durven ze nog steeds niet bij mij te komen!!! maar dat ligt denk ik aan mijn pietjes hoor, super eigenwijze mannetjes :P...

groetjesss