Parkietenkooi

Gestart door Sara, september 24, 2005, 14:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Hallo ik had even een vraagje,
ik wil graag een parkietje meer niet persee om ermee te kweken maar als ze in het voorjaar jonkies zouden hebben zou ik dat wel fijn vinden en er natuurlijk goed voor zorgen.Ik heb nu 2mannetjes en ik zou graag een vrouwtje bij aanschaffen.Is het het beste 2vrouwtjes erbij te nemen of één vrouwtje?
En is deze kooi geschikt voor die 3-of 4 grasparkieten?=>zie deze site http://www.valkparkiet.net/N_frame.html] zie de grote voordeel kooi.

Groetjes en alvast bedankt.Ik ben benieuwd naar de antwoorden :)
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

joey

#1
hallo
Je kunt slecht zien hoever de spijlen uit mekaar staan als de openingen te groot zijn dan kan je parkietje zich behoorlijk zeer doen,ze kunnen daar tussen in vast komen te zitten.En er staat bij ook geschikt als papagaaien kooi,dus ik weet niet of die dan wel goed is voor de grasparkiet


                                  gr sylvia :D

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=2358
hier kun je ook eens kijken

Berichtjes samengevoegd:
Je kunt je berichtje wijzigen met behulp van de "Edit-knop"wanneer je later nog iets wil toevoegen. Een nieuw berichtje is dan niet nodig ;).
Gr. Ingrid

Ingrid

Hoi Baasje van Arno,

Die kooi is NIET geschikt voor grasparkietjes. Ze verkopen kooien voor valkparkieten en daarvan staan de spijlen te ver uit elkaar om geschikt te zijn voor grasparkietjes. Bestel alleen een kooi wanneer er staat ook geschikt voor grasparkieten.

Groetjes, Ingrid

Sara

:D Oké dankje voor de inlichting!Ik had er even neit aangedacht dat de spijlen niet geschikt waren voor een grasparkietje :unsure: .
Dan zoek ik maar weer eens verder :o
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes


Sara

Ik kan geen kooi kopen voordat ik de afmetingen weet.Hoe groot met de kooi eigenlijk zijn voor 2mannetjes en 1-2 vrouwtjes?
en wat is eigenlijk het best 2vrouwtjes erbij of 1?
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

esther

#6
Ik heb de kooi ook even bekeken via je link maar er staat toch echt
"De Grote Voordeel Kooi is geschikt voor het huisvesten van een papegaai, maar tevens zeer geschikt voor enige gras- of valkparkieten".

Je kan ook altijd de beheerders even een emailtje sturen wat precies de tralieafstand is.

Groetjes Esther

Oeps, daar had ik overheen gelezen ;).
Gr. Ingrid

Sara

#7
Ik heb al wat anders gevonden denk ik.Ik denk trouwens niet dat die kooi geschikt is.Tlijkt me echter meer een papegaaienkooi.Ik heb 2volières gevonden..Nu nog zien of het wat is.
Bedankt om te reageren allemaal.Nu nog hopen dat er snel een grotere kooi komt ;)

Groetjes

Baasje van Arno en Noah
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Dick uit Aruba

Baasje van Arno,

Ondanks dat sommige van die voordeelkooien wel geschikt zijn voor grasparkieten, is niet 1 van die kooien geschikt om in te laten broeden. Allen zijn veelte klein. Dus als je van plan ben om toch een pop erbij te nemen, misschien wel twee, hang dan GEEN broedhokje in de kooi. Geef de parkieten niet de gelegenheid om te broeden. Broeden in kooien zoals deze op de site die je ons aangaf, vraagt om problemen.

Dick.

Sara

#9
Ja,ik heb er aan gedacht dat deze ongeschikt zijn;)
De kooi die ik heb gevonden is op een andere site,een volière
Het word misschien één van deze twee:

http://www.kapaza.be/detail/1359603/Vogelkooi_Ferplast.html

http://www.kapaza.be/detail/1402221/Mooie_...der_vogels.html

Die kooien op de andere site waren inderdaad wat teklein :)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

esther

Ik vind zelf de eerste kooi erg mooi, mijn voorkeur zou naar deze uitgaan omdat hij horizontale spijlen heeft. Dan kunnen de beter klimmen. En er zitten wieltjes onder zodat hij makkelijk te verplaatsen is.
De andere heeft voor zover ik kon zien vooral verticale spijlen

Groetjes Esther

Anita & Marisa

Hoi baasje van Arno,

Wij raden je aan om 2 popjes erbij te nemen. Dat is veel leuker voor de parkietjes, want dan heb je 2 koppeltjes. Anders zit er vaak 1 parkietje alleen en dat is zielig!
Je kunt er ook 2 mannetjes bij halen als je niet wilt kweken  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Sara

Oké bedankt om te reageren. :D
Ik wil niet persee kwken maar een nestje lijkt me leuk en natuurlijk kan ik daar dan ook goed voor zorgen.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes