nieuw parkietje

Gestart door marcowillemsen, september 19, 2010, 10:03:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcowillemsen

Hallo wij hebben sinds gisteren middag een parkietje , alleen zei zit de hele tijd op de zelfde stok en komt er niet van af .
Zelfs niet om te eten en drinken . Ze maakt zelfs geen geluidjes . Nu mijn vraag is dit normaal gedrag ?

joopie en mutz

Ja dit is normaal  ;)

In t begin hebben bijna alle parkeiten dit over een paar dagen is t over.

storekeeper07

ja ,dat is heel normaal ze moet eerst wennen aan de omgeving.
wacht maar na een paar dagen gaat ze wel op onderzoek uit.
Let maar eens op.als ze honger of dorst krijgen gaat ze wel in de kooi op onderzoek uit waar alles zit en hangt.
Dus je moet even geduld hebben met je nieuwe vriendje ;)

Soekeloekie

Wij hadden het geluk dat het parkietje dat bij ons aangfladderd kwam, al heel tam was,
maar ik merk dat hij steeds brutaler wordt. Hij gaat nu het huis wat meer verkennen,
komt sinds gister ook bij me op tafel zitten en vliegt nu ook wat grotere rondjes.
Ik denk dat het een kwestie van vertrouwen is. Bijv. badderen vindt hij heerlijk in een
bak met water, maar in het begin kwam hij alleen naar de bak toe als we die vasthadden
en zodra we hem neer wilden zetten, vloog hij weg. Ik zet de bak water op tafel en laat
hem zien dat die er staat. Hij is er nu al een paar keer op gaan zitten en dan klets ik tegen hem.
"lekker badderen?" dat soort dingen. Hij vindt het lang zo eng niet meer als de bak op tafel staat,
maar gaat er nog niet echt in, alleen als ik de bak vast heb.

Dus ik denk als je je parkietje steeds wat dingetjes laat zien en veel tegen hem kletst,
dat hij steeds meer los zal komen. Dat is mijn ervaring in ieder geval met Soekie.