Parkiet zonder staart

Gestart door Binky10, september 16, 2010, 22:19:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Binky10

Wij hebben vandaag een jonge parkiet gekocht! Alleen hij heeft geen staart! Is dit een probleem?
Wij hebben een zwak voor zielige beesten ::), en deze had de mooiste kleuren :-*.
De man in de winkel zei dat het kwam omdat het een kruising is :-\.

liesanne

Een parkiet zonder staart? Als het een grasparkiet is, dan hebben ze allemaal een staart volgens mij.
Ik zou hem laten bekijken door een Dierenarts. Misschien een kruipertje?
Heb je een foto van je parkietje?

rowin

is het parkietje misschien te jong en te vroeg uit het nest gehaald ?
of is het parkietje misschien in de rui ( ik denk dat ik het goed schrijf zo ? )
anders moet je maar een fotootje laten zien.
groetjes ;D

Mars

Hoe zien de vleugels er uit? Heeft hij wel mooie slagpennen en hoe is de rest van zijn verenpakje? Wel mooi glad?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Binky10

Ik heb vandaag een vogelkweker gebeld en hij zegt dat het een kruiper is! We wachten het wel af! Misschien krijgt hij toch een staart en anders blijft hij gewoon bij ons.

Binky10

foto van Binky

[verwijderd door de beheerder]

parkietengek12

ik dnk ook dat het een kruiper is, maar de staart is dan wel heel erg kort!
mijn kruiper had nog wel ''een staartje'' maar jouwe heeft echt niks  ???

lovesbudgies

De foto is niet duidelijk genoeg om te kunnen zien of het een kruipertje is.
Kun je een foto plaatsen van zijn rug? Zo kunnen we de slagpennen van de vleugels goed zien.

Joyce

Hey,

Zo zag Tijger er ook uit toen ik hem kreeg. Ook hij is een kruiper, maar inmiddels heeft hij een mooie staart en vleugelpennen en kan al aardig vliegen (hij is wel wat klein van stuk gebleven, maar dat is niet zo erg).

Op de foto is hij 3 maanden oud en inmiddels had hij toen al een enkele keer een mislukte staart- en vleugelpen doorgehad (en die vielen er uiteindelijk ook weer altijd uit). Wanneer deze waren uitgevallen zag hij er dus precies zo uit als die van jou. Maar wie weet krijgt de jouwe tijdens een flinke rui ook ineens een beter verenpak, net zoals bij mijn Tijger.

Groetjes, Joyce.

[verwijderd door de beheerder]

Binky10

Binky ziet er ook ongeveer zo uit ja! Precies hetzelfde eigenlijk alleen een andere kleur!
Ik zie dat je nog een grasje hebt! Ik heb al meerdere keren gehoord dat grasjes een ziekte hebben polyoma....
En dat is gevaarlijk voor andere vogels, maar bij jou gaat het dus goed?

Joyce

Het is geen probleem om een 2e parkiet bij een kruipertje te zetten. Daar wordt de ander niet ziek van (de experts verbeteren me als ik het mis heb). Ze worden mogelijk dan wel drager van het virus. Je mag alleen absoluut niet kweken met een kruiper.

Mocht je een 2e grasje erbij willen zetten, wil ik je hdmt advies geven om de eerste rui af te wachten. Dan weet je in ieder geval of jouw beestje een beetje zal kunnen vliegen.

Veekt plezier in ieder geval met jouw beestje.

Groetjes, Joyce.

Binky10

Oh okee, ze zeiden zelfs dat ik de ziekte door kon geven door bij iemand met vogels op visite te gaan! Maar dit stelt ons alweer gerust!
En we willen nog wel even wachten met een 2e vogeltje, eerst Binky goed tam maken, en laten wennen.

Joyce

Je kunt het virus wel overdragen als jouw vogel bijv. ergens gaat logeren. Maar dat wil nog niet zeggen dat de anderen dan ook ziek worden.

Binky10

Nou gelukkig maar dan, dan is het al een stuk minder erg dan mensen zeiden.
We wachten de rui af en zien wel hoe het loopt!
Dankjewel allemaal.

Kleintjes

Kruipertjes dragen 't over aan gezonde vogels zonder dat de niet-kruiper zelf ziek wordt. Mocht er ooit 'n nestje komen dan zijn de kleintjes ook 'besmet' (naar woord zeg.. bah).

Aan te raden is dus om NIET met 'n kruipertje te kweken, noch met vogels die contact met hem hebben daar zij 't virus dragen en op hun beurt doorgeven.

Info over Kruipersziekte
Lees maar eens :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Binky10

Poeh, echt een opluchting! Ik ben echt gerustgesteld.