Capkin bloed? ?!?!?!?!!?

Gestart door Capkin, september 14, 2010, 08:26:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Capkin

Hallo allemaal!


Ik ben net gewekt door mijn zusje. Mijn parkiet die schijnt te poepen met bloed.. klinkt echt raar maar zo voelt het ook. het is ook best wel veel! Je ziet aan haar anus dat het een beetje rood is en als ze poept komt er veel bloed bij.. ik had het idee dat ze WEEER een eitje had... (nummer 14 ofzo ik ben in ieder geval de tel kwijt).. maar ik heb nu geen auto..mijn vader is weg en ik weet niet wat ik kan doen of kan proberen? is er een creme wat kan dit zijn? Gisteren was ze heel vrolijk.. wilde ze alleen maar kussen en spelen ed?

Ik weet echt geen raad meer met haar.. ik weet niet meer wat ik moet doen.. sinds we zijn verhuisd is ze binnen een jaar wel 8 keer ofzo naar de dierenarts geweest..daarvoor serieus NOOIT. dan hebben we het over ongeveer 9 jaar dat ze gezond was..Epilepsie, ei zit vast tegen de darm aan, ze is blind etc etc.. ik weet het gewoon niet meer.. ik begin steeds meer twijfels te krijgen. Ik word elke dag wakker en dan denk ik als ik haar zie..gelukkig ze leeft nog :(


Wat kan ik doen om de bloeding te stoppen? heeft iemand dit vaker mee gemaakt of eerder?

Gr. Capkin &^Gulsen


mvg Gulsen& Capkin

aster

Is er geen mogelijkheid om met het openbaar vervoer naar de DA te gaan? Ik heb zelf geen rijbewijs en ook geen auto dus ik ga altijd met het OV.

Capkin

Gaat niet lukken want ze zit niet in een kooi en hier is het best wel slecht geregeld.. dan ben ik ongeveer 1 uur onderweg en het is best wel rotweer.. ik dacht er aan om haar uitwerpsel mee te nemen maar nu is het opgehouden:S ik weet het niet meer.. ze gedraagd zich heel normaal..ze is erg speels..ze geeft kusjes etc.. :S..

lovesbudgies

Is het bloeden al gestopt?

Meestal als het bloed rood is, dan is er ergens aan het uiteinde van de darm of rond de cloaca een wondje ontstaan,
dit hoeft niet heel erg te zijn, al kan het wel gaan ontsteken.
Als het bloed zwart is dan komt het vanuit de ingewanden, een symptoom waarmee je zo snel mogelijk naar de
dierenarts moet.

Als het rood bloed was en het bloeden is inmiddels gestopt, bel dan even voor advies met de dierenarts, waarschijnlijk
is een antibioticakuur een goed idee.

Was haar buikje gisteren nog bol? Het zou een gebroken eitje kunnen zijn maar als ze al 14 eitjes heeft gehad
dan weet je wel hoe het eruit ziet als ze een eitje moet leggen, plus dan zou ze vermoedelijk een stuk zieker zijn nu.

Capkin

#4
Citaat van: lovesbudgies op september 15, 2010, 00:16:18
Is het bloeden al gestopt?

Meestal als het bloed rood is, dan is er ergens aan het uiteinde van de darm of rond de cloaca een wondje ontstaan,
dit hoeft niet heel erg te zijn, al kan het wel gaan ontsteken.
Als het bloed zwart is dan komt het vanuit de ingewanden, een symptoom waarmee je zo snel mogelijk naar de
dierenarts moet.

Als het rood bloed was en het bloeden is inmiddels gestopt, bel dan even voor advies met de dierenarts, waarschijnlijk
is een antibioticakuur een goed idee.

Was haar buikje gisteren nog bol? Het zou een gebroken eitje kunnen zijn maar als ze al 14 eitjes heeft gehad
dan weet je wel hoe het eruit ziet als ze een eitje moet leggen, plus dan zou ze vermoedelijk een stuk zieker zijn nu.


Hoi Hoi

Het was gewoon rood.. net zo rood als dat wij mensen een snijwond zouden hebben.. ze poepte de ene keer groennig de andere keer weer donkerder.. maar dit doet ze altijd al... eerlijk gezegd dacht ik ook aan een kapotte ei of zo. maar ze is erg speels, en nu nog steeds..ik denk dat als dat het was dat ze pijn zou hebben.. ik denk dat ze weer een eitje verwacht doordat ze ja... uuhh... wilt paren steeds... een keer in de uur gaat ze in zo'n positie hangen..en dan moeten wij haar tussen haar nek en haar rug in kussen.. en dit doet ze dan 2/3 weken en daarna zie je ook dat ze bijna gaat bevallen.. heeft ze slijmerig en grote drolletjes.. maar nu heeft ze dus slijmerige uitwerpsels en grote maar ze is nog niet zover dat ik haar ei echt ook daadwerkelijk vlak bij de uitgang zie zitten... het is nu voorbij..helemaal..maar denk je dat als ik bel dat ik dan zomaar een kuur krijg voor haar??


hartstikke bedankt voor je hulp en bij voorbaat dank voor je reactie.

lovesbudgies

#5
Ik heb nog even wat topics van je doorgelezen en het vervelende bij deze situatie is; doordat Capkin nu
blind is, zullen geen van de tips tegen broedsheid bij haar helpen. Het enige wat je kunt doen is een
hormoonimplantaat bij haar laten inbrengen, deze werken 3 maanden.

Als Capkin de paarhouding aanneemt, mag je haar onder geen beding aanraken, en vooral niet op haar rug,
dit stimuleert de broedsheid, wat je wel kunt doen is haar 'straf' geven door haar elke keer als ze de houding
aanneemt terug in de lamp te zetten. Sowieso moet je haar in die houding negeren.

Het feit dat het eerst leek dat ze een eitje zou krijgen en nu niet meer is verontrustend, ik zou toch even
langs de vogeldierenarts gaan voor het geval het eitje in haar legdarmen is gebroken. Heb je misschien
nog eigeel uit haar zien lopen? Je kunt de dierenarts even bellen voor advies, waarschijnlijk zal hij Capkin
wel even willen zien, maar theoretisch is het mogelijk antibiotica te krijgen na een belletje.
Kijk maar even wat hij zegt en of hij Capkin daadwerkelijk wilt zien.

Capkin

Hoi Lovesbudgies,

Volgens mij was het een wondje denk ik..want wat eergisteren is gebeurd is erg raar.. ze wilde vliegen..maar ze ziet niets dus ze viel op de grond..recht op dr billen...echter 1 minuutje later..leek het alsof ze zou ''poepen'' maar er kwam iets wits doorzichtigs uit.. enkele seconden later EIGEEL!!! en weer een aantal seconden erna een kapotte ei!!.. heel vreemd..die houding neemt ze echt DAGELIJKS 30 keer aan of zo.. ik heb daar nooit echt bij stilgestaan. ik ga het negeren en dit heb ik thuis ook doorgegeven..hopelijk levert dit resultaat. mocht dit niet werken ga ik dan die ding proberen wat je zei voor drie maanden..  En trouwens ik heb nog fotos van haar dat ze weeen kreeg en dat er vocht kwam uit haar doordat die ei vast zat.. een foto na haar operatie heb ik ook nog.. dus ik weet niet of jullie daar iets aan hebben...misschien kan het anderen helpen, zal ik ze gewoon uploaden?


mvg capkin en gulsen

lovesbudgies

Dus toch een kapot ei! Weet je zeker dat er geen stukjes schaal zijn achtergebleven in haar legdarmen?
Zoals ik al zei; popjes die dit overkomen krijgen vrijwel altijd een antibiotica kuur, ik weet niet wie normaal
je vogelarts is, maar je zou ook even kunnen bellen met Hedwig van der Horst en je situatie uitleggen,
(dus dat er een ei kapot is gegaan in haar lichaam en dat ze heeft gebloed) als zij antibiotica nodig
vindt stuurt ze het ook wel eens op. Of even contact opnemen met je eigen dierenarts natuurlijk.

Ja, je mag de foto's plaatsen, daar kunnen we nog wat van leren. Als het er erg veel zijn kun je ze
ook in het fotoalbum zetten.