kunnen 2 parkieten net zo tam worden als 1 ?

Gestart door rowin, september 13, 2010, 18:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rowin

hallo :-*.
mijn moeder had vroeer 1 parkietje en die was zooo tam dat ze hem gewoon door het hele huis mee kon nemen hij ging altijd knuffelen en kwam op je schouder en kon gewoon bijna overal wel mee ( niet naar buiten.)
ik heb nu 2 parkietjes maar kunnen 2 parkietjes net zo tam worden als wat ik nou net vertelde van me moeders parkiet ?
of heb je hier toch echt 1 parkietje voor nodig ? dat die gewoon kwam knuffelen.
groetjes :-*

Sjaakie

Ik had zo'n zelfde parkietje als je moeder (vorige week helaas overleden) en hij bleef ook zo toen de parkiet van mijn broer kwam inwonen. Echter kreeg ik de parkiet van mijn broer minder tam doordat ze teveel gefocussed op elkaar waren. Nu Sjaakie er niet meer is is Einstein heel erg veranderd en komt nu ook meer uit zichzelf, dus hij zal als het goed is nu ook tammer worden.

Maar ik heb weleens gelezen dat het ook kan lukken met 2 parkieten. Staat volgens mij hier op het forum ook iets over geschreven. Maar er zullen nog genoeg tips komen op je vraag. Dit is mijn ervaring die ik graag wilde delen  :D


rowin

dankjewel voor u reactie ;D
dus u advies is om een echt echt heeeel heel erg tam parkietje te behouden gewoon bij 1 blijven ?
want ik zit te denken om een derde parkietje te halen maar deze in een aparte kooi te behouden.
plus dat het parkietje nog jong is en misschien nog 1 of 2 keer met pap te voeren lijk me ook erg leuk.
echt jammer dat u parkietje is overleden wat was haar/zijn leeftijd ?
veel sterkte & plezier aan u andere parkietje :-X
groetjes

Ingrid

Rowin, probeer eerst eens geduld op te brengen om je parkieten tam te maken. Je plaatst meerdere topics met soortgelijke vragen en daar krijg je ook antwoord op. Het heeft geen zin om een nieuw topic te openen, wanneer je niet eerst eens probeert wat met de gegeven adviezen te doen. Heb je nog vragen naar aanleiding van de antwoorden die je krijgt, dat kan natuurlijk ;), dan kun je die gewoon aansluitend stellen in je lopende topic.

Hier stel je namelijk een soortgelijke vraag over het tam maken van 2 parkieten:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24552.0.html

En hier vraag je je af of je een 3de parkietje, wat je in een apart kooitje wilt gaan houden, tam zou kunnen maken:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24803.0.html

Dit topic zet ik om bovenstaande reden op slot *KLIK*

Groetjes, Ingrid