Kortwieken?

Gestart door ChicoChristel, september 12, 2010, 13:27:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChicoChristel

Ik heb een grasparkiet, Chico.
Ze vliegt als de beste met als gevolg dat, voordat ik haar uit haar kooi wil halen, ik alle ramen dicht moet doen en de gordijnen dicht moet schuiven.
Dus dacht ik, kortwieken.
Chico is nu 1 jaar oud en vliegt sinds haar 4de maand.
Is dit een goed idee?

Groetjes,

                      ChicoChristel

Ingrid

Daarover hebben we een discussietopic op het forum: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,783.0.html

Lees dat maar eens door.

fullmetalgirl

btw:
zelfs als parkietjes gewiekt zijn is het aan te raden om alle deuren en ramen dicht te doen...

wieken is namelijk ook niet voor eeuwig en parkietjes kunnen vaak toch behoorlijk springen zelfs als ze gewiekt zijn,
dit om te voorkomen dat ze hard vallen mochten ze een keer hun evenwicht verliezen...

lovesbudgies

Of je moet je parkietje kort moet wieken of niet dat moet je zelf beslissen, bv aan de hand van het discussietopic, daar
wil ik dus ook niet verder over uitweiden. Maar het 'probleem' dat je de ramen en gordijnen dicht moet doen hebben wij
allemaal.
Ramen en deuren moeten sowieso altijd dicht als je parkietje los is, gewiekt of niet. De gordijnen kun je langzamerhand
steeds een stukje verder opendoen, je kunt ook (tijdelijk) raamstickers op het raam plakken, deze plak je op met water
en laten geen residu achter als je ze er afhaalt. Als Chico eenmaal weet dat er een raam zit, kun je de gordijnen gewoon
open laten. 

Mars

Ik wil je nog even meegeven: als je het doet, laat het dan goed voordoen door iemand die weet wat hij doet (bijvoorbeeld een vogelarts).
Je kunt een vogeltje levensgevaarlijk beschadigen en dat gaat gemakkelijker dan je denkt.

(ik heb helaas te maken gehad met de gevolgen van iemand die dacht dat ie wel even zijn eigen vogeltje kon wieken)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..