parkiet al tam????

Gestart door Grungirl, september 11, 2010, 19:56:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

hoihoi,

Ik stak laatst voor het eerst mijn hand in de kooi van mijn parkiet hij bleef gewoon rustig zitten en naar mijn hand kijken.
Kan dit betekenen dat mijn parkiet al tam is???
Of is mijn parkiet gewoon niet bang :P
Kan ik dan nu al beginnen met trosgierst hem op mijn hand te krijgen???
Of moet ik nog een paar x alleen mijn hand in de kooi doen
(heb het nog maar 1x gedaan!)

lovesbudgies

Je kunt het beste beginnen door een streng trosgierst in je handen te houden en die aan te bieden.
Na een paar dagen kun je een steeds korter stuk nemen.

Begin pas met tam maken nadat je parkietje aan de kooi en zijn omgeving gewend is, bijvoorbeeld na
een paar dagen.

Dat je parkietje rustig blijft zitten kijken naar je hand kan twee dingen betekenen, of hij is heel erg
bang en durft niet te bewegen, of hij is inderdaad gewoon niet bang.

Grungirl

naja heb het ondertussen nog een paar x gedaan
maar na een tijdje kijkt ie gewoon andere kant op
terwijl ik nog steeds met mijn hand in de kooi zit
dus denk niet dat ie bang is dan
anders gaat ie niet zo zitten dat ie mijn hand niet meer ziet

Grungirl

Ik heb nog even een vraag
Mijn parkiet eet al uit mijn hand en ik kan heel dichtbij komen met mijn vingers
maar mijn vraag is kan ik hem ook gaan aanraken??
Ik kan daar niks over vinden???

En nog een vraag ik heb een behoorlijk grote spiegel in de woonkamer
als ik mijn parkiet uit de kooi laat moet ik die spiegel dan ook bedekken???

Sjaakie

Over het algemeen vinden parkieten het niet prettig om geaaid te worden en zullen dit veelal niet toelaten. Zoals ook is geantwoord op jouw vorige vraag kan het zijn dat hij het nu wel toelaat omdat hij bang is. Maar het zijn in principe geen knuffeldieren zoals een hond of konijn.

De spiegel kan een probleem opleveren, echter heb ik daar geen slechte ervaring mee. Mijn parkieten vliegen door het hele huis en gaan gewoon voor de spiegels zitten. Maar het kan dus wel fout gaan.

Grungirl

Maar stel je voor dat ie nog steeds bang is...
Hoe weet ik dan of ie tam is:P als ie nu al tam lijkt?? haha

hillie

Hij wordt vanzelf wel wat drukker in de kooi en gaat op onderzoek uit.
en als je dan je hand in de kooi doet dan vliegt die juist weg.

Grungirl

#7
hij is ook super druk!
hij vliegt en klimt echt de hele dag door, door de kooi
met af en toe een korte pauze :P
maja het heeft met buiten te maken want zodra de gordijnen dicht gaan is ie hardstikke rustig
en ik doe trouwens vaak pas mijn hand in de kooi als ie dus even pauze heeft of als de gordijnen dichtzijn

lovesbudgies

Citaat van: Grungirl op september 13, 2010, 21:28:27
maja het heeft met buiten te maken want zodra de gordijnen dicht gaan is ie hardstikke rustig

Ja, dan is het voor hem nacht en gaat hij slapen. Doe dan ook niet je hand in de kooi, parkieten hebben 12 uur slaap per nacht
nodig dus gun hem zijn rust.
Nog even over de spiegel; bedek de eerste paar keer dat je parkietje buiten de kooi mag vliegen de spiegel, anders is de kans
groot dat hij er tegenaan vliegt.

IceParkiet

Met spiegels heb ik nooit problemen gehad. Met ramen ook niet. We hebben een schuifpui dus het lijkt alsof je er zo door heen kan lopen, maar hij vloog er nooit tegen aan of zo.

Ik zou eerst je parkiet laten wennen aan je hand en aan jouw en je bewegingen. Pas daarna zou ik kijken wat hij fijn vindt (bijvoorbeeld geaaid worden)