op schouder zitten niet goed?

Gestart door parkietengek12, september 10, 2010, 20:21:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hoi,

Ik wou Elmo leren dat hij op m'n schouder kon zitten. maar ik las net op een site dat dit eigenlijk helemaal niet goed is! ze zeggen daar dat dat meestal hele bange onzekere parkiejtes dat doen en ze dan kunnen gaan pikken. maar  ik dacht dathet juist een teken was dat hij tammer werd. hij begin zelfs een beetj te fluiten terwijl hij op m'n schouder zat. ik dacht dat ik zo dan een band met hem opbouwde maar nu ik die site las dnk ik van niet  ???. hoe moet ik dan een band met m'n parkietje opbouwen? hij is niet nieuwsgierig, hij is eerder bang voor dingen die hij niet kent en ontloopt dat dan. hij stapt op m'n vinger en blijft dan zitten maar hoe kan ik dan een band verder opbouwen?

Mvg, Joël en Elmo

Mars

Als je een papegaai zou hebben dan is het niet goed om hem op je schouder te laten zitten: dan zou de papegaai zichzelf als gelijke zien (en boven op je hoofd, zelfs als 'hogere'). Dat betekent dan dat je papegaai minder goed naar je gaat luisteren en denkt dat hij de baas is.

Een parkiet is een papegaai-achtige, dat betekent dat hij een beetje dezelfde soort eigenschappen heeft als zijn grote broer. Aan jou de keuze of je het erg vindt, als je parkietje op je schouder zit.
Voor onzekere parkietjes is het een van de hoogste plekjes van jouw lichaam en daarmee een van de veiligste voor hun gevoel (ze zoeken graag het hoogste punt). Sommige parkietjes vinden het leuk om aan haren te trekken of aan je oorlelletje te pikken, dat heeft volgens mij vrij weinig met het 'op de schouder zitten' te maken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en daarmee zelf kunt bepalen of je het goed vindt of je parkietje op je schouder zit.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Dat artikel zou ik wel eens willen lezen, heb je misschien een link?

Hier staat nog meer over het onderwerp: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,14081.0.html

parkietengek12

''Daarna zal hij uw schouder vaak een mooie plek vinden om te zitten. Probeer dit te vermijden en laat uw parkiet niet op uw schouder zitten. Parkieten die vaak op uw schouder zitten zijn onzeker en zullen sneller bijten als u ze weer van uw schouder wilt halen.''

bron: http://sites.google.com/site/kleineparkiet/tam-maken

ik had dit gelezen. maar er staat ook dat kortwieken goed kan zijn dus ik weet het niet. en ik heb dat andere topic even gelezen en de meingen zijn echt verdeeld :P dus ik weet het nog niet. hij kruipt meetsal wel lkkr tegen m'n nek aan maar dit is dnk ik dan toch onzekerheid :(
hij fluit dan weer wel en gaat dan weer normaal zitten op m'n schouder en dat is dan toch een teken voor blijheid? dus het is verschillend.
ik weet het even niet meer. weet iemand of ik op deze manier dan een band opbouw? zo nee hoe kan ik dat dan anders doen? ???

Gr Joël en Elmo

nannyjeff

je moet doen wat jij zelf denkt dat goed is!!!
mijn pietjes zitten ook graag bij mij op mijn schouder, en die zijn allesbehalve onzeker!!!  ;D
dus 1 tip, je kan hier heel veel vinden, en ook andere sites kunnen heel informatief zijn, maar je moet toch allereerst doen wat jou heel goed lijkt.
hoeveel mensen hebben wel niet gezelllig hun parkietjes bij hun zitten! toch????

groetjesss

parkietengek12

dankje wel voor al jullie reacites!

ik dnk dat ik gwn doorga met op schouder laten zitten :).
ik vind het ene beetje onnodig om een nieuw topic aan te maken dus ik vraag het hier even.
bouw ik dan ook een band met hem op als hij op m'n schouders zit, of kan ik dat ook op andere manieren doen?

Gr joël

liesanne

Die van ons zitten ook graag op onze schouder, maar dan kunnen ze ook door de kamer mee.
Ik heb niet het idee dat ze hierdoor onzeker is. Twitter springt zelf op onze schouder.

parkietengek12

ja Elmo doet dat ook, hij springt via m'n vinger zo m'n schouder op :-X

storekeeper07

Nee, nooit kortwieken. >:(
Ze komen vanzelf naar je toe als ze daar behoefte aan hebben.
Je kan ze niet dwingen,veel geduld en praten tegen je Parkietje,is de enige oplossing.
zei moeten wennnen aan jou en anderom hetzelfde.
Eeens komen ze vanzelf op je schouder zitten,gewoon rustig wachten tot dat gebeurt. ;D

parkietengek12

ik zei niets over kortwieken, dat zei die man/vrouw op die site die ik liet zien.
dus ik moet gewoon blijven praten? niks anders? laten opstappen en dan belonen en als hij er dan afspringt weer op m'n vinger zetten tt hij blijft zitten en praten. ook als hij in z'n kooi zit toch?

nogmaals bedankt voor de reacties ;D

Gr Joël en Elmo