2 grasparkieten - 1 tam de ander niet?

Gestart door Grasparkietje45, september 09, 2010, 18:54:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grasparkietje45

Hallo,

Ik heb twee grasparkietjes, een mannetje en een vrouwtje. Het mannetje heb ik nu ongeveer 3-4 weken. Het vrouwtje 1 dag. Het mannetje zit met voer wel altijd op mijn hand, maar voor de rest niet. Ik heb hem er ook al een keer uitgelaten. Dat ging niet zo goed en nu durf ik het niet nog een keer te doen. Het vrouwtje heb ik dus nog maar net 1 dag, maar ze komt al op mijn hand zitten zonder voer en ze is er net ook (succesvol) uitgeweest. Maar nu vind ik dat ook wel zielig voor het mannetje, want hij komt er dus niet uit. Heeft iemand tips hoe ik het mannetje wat tammer kan maken? Het mannetje is trouwens net als het vrouwtje van dit jaar.

Groet Danielle

Wouter

Ik geloof er niks van dat het vrouwtje al tam is, of ze moet al aan mensen gewend zijn geweest voor ze naar jou ging. Jonge parkietjes zijn vaak wat bangig aan het begin, en hierdoor laten ze alles een beetje over zich heen komen. Over tam maken is al héél wat geschreven, zoek het forum dus maar eens rond. (Iets wat je eigenlijk hoort te doen vóór je een vraag stelt)

Ingrid

Citaat van: Wouter· op september 09, 2010, 20:09:20
Over tam maken is al héél wat geschreven, zoek het forum dus maar eens rond. (Iets wat je eigenlijk hoort te doen vóór je een vraag stelt)

Dat is zo, maar Grasparkietje45 is net lid, dus even op weg helpen is dan niet zo'n grote moeite ;)

Over tam maken kun je hier meer lezen: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Daarnaast biedt de zoekfunctie, zoals Wouter al opmerkt, uitkomst om een antwoord op je vraag te vinden: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search
Typ maar eens het zoekwoord "tam" in en je zult een heleboel topics vinden.

Als het popje echt tam is, dan kun je het mannetje er ook wel uitlaten. Misschien dat hij dan het popje volgt en het tam-zijn "afkijkt".

Succes!

Groetjes, Ingrid

Grasparkietje45

Citaat van: Ingrid op september 09, 2010, 21:32:53
Als het popje echt tam is, dan kun je het mannetje er ook wel uitlaten. Misschien dat hij dan het popje volgt en het tam-zijn "afkijkt".

Bedankt, Ingrid, voor je reactie.
Het popje is volgens mij echt tam, als ik haar eruit haal dan mag ik haar aaien en kusjes geven, dus ik ga je tip zeker gebruiken!