wilgentak met blad eraan?

Gestart door Robin en Nickey, september 09, 2010, 15:17:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Hoi,

Of ik zoek niet goed of er is niks over te vinden (al vermoed ik ergens toch het eerste...) maar kan ik een wilgentak ook geven met de blaadjes er nog aan? Zo ja moet ik dan ergens rekening mee houden wbt schoonmaken. Want als je gewone takken in een kooi doet wordt je aangeraden deze goed schoon te maken (oa afspoelen met heet/gekookt water maar blaadjes overleven dat toch echt niet).

En gelijk maar even de vraag over de blaadjes van de hazelaar, deze moeten er toch wel altijd af? Heb nl een aantal mooie hazelaars gevonden paar straten verderop dus die gaan dan van de week wat takken moeten missen.

Ze genieten nu in ieder geval al van een bladloze wilgentak (...en nu ook bijna schorsloze wilgentak :) maar ja daar is die ook voor)

lovesbudgies

Je mag een wilgentak met blaadjes geven, ik zou er wel een groot gedeelte afhalen en dan nog een beetje laten zitten.
Even goed afspoelen met heet water kan wel, heb ik ook eens gedaan. :)

Over de hazelaar durf ik niets te zeggen, dat weet ik niet.

Mars

De berichten over hazelaars zijn op internet wat wisselend, ik geloof dat knopjes niet altijd helemaal worden vertrouwd.

Ik heb zelf altijd gedroogde krulhazelaarstokken in mijn (huis) voliere, zonder blad. Die worden flink gesloopt. En dat vind ik wat veiliger dan verse takken (ivm de sappen en niemand die op internet echt schrijft dat het al dan niet giftig is)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Robin en Nickey

Okee, wilgentakken gaan er echt wel meer komen en ga er ook zeker dan eens eentje geven met nog wat blad eraan (nadat ik ze dan wel schoon heb gemaakt) denk dat ze dat wel heel leuk gaan vinden.

Over de hazelaar ga ik nu toch wat twijfelen... want volgens mij is het geen krulhazelaar die hier staan (vind de takken nl toch erg recht) wel staan ze nu vol met hazelnoten dus weet wel zeker dat het een hazelaar is.
En die gedroogde krulhazelaarstokken waren neem ik aan eerst ook "verse takken"  maar schoongemaakt en die heb je dan een bepaalde tijd laten liggen alvorens te geven?

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..