Nieuwe parkietje eet niet.

Gestart door Grungirl, september 08, 2010, 19:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Hoihoi
Ik ben vanmiddag en jonge parkiet gekocht...
hij zat de hele tijd super stil en deed niks
nou heb ik via internet parkieten geluiden afgespeeld
hier door fluit ie en vliegt ie vrolijk door de kooi
op zijn gemak zou je tog zeggen???
Maar hij heeft nog steeds niet gegeten!!!
nou heb ik gelezen op verschillende topics dat je dan op de bodem voer kunt leggen
kijken of dat helpt maar hij komt niet beneden!
misschien maak ik me zorgen om niks
maar daarom mijn vraag wanneer moet ik me zorgen gaan maken
of terwijl hoelang kan een parkiet zonder eten???

Ik heb even de titel wat duidelijker gemaakt. Gr. Lovesbudgies

hillie

Wacht even een paar dagen af zo 2 a 3 dagen.
De parkiet moet even wennen aan de nieuwe situatie.
Maar als die naar 3 of 4 dagen nog niets gegeten heb zou ik me pas zorgen maken.
En strooi voor de zekerheid toch maar wat voer op de grond want hij zou ik niet in een keer ze voerbakjes kunnen vinden.

Ingrid

3 of 4 dagen geen eten??? dat is veel te lang! Een parkiet kan niet langer dan een dag, anderhalf dag zonder eten. Je kunt het herkennen aan de ontlasting, als een parkiet te lang niet heeft gegeten zal het zwart van kleur zijn.

Je kunt aan de pelletjes zien of je parkiet gegeten heeft. Als je het etensbakje uitblaast dan zie je wel lege "hulsjes" er uitvallen. Het kan zijn dat je parkietje eet als jij niet kijkt, omdat hij/zij zich dan veiliger voelt.

Strooi inderdaad de eerste paar dagen wat voer over de bodem, daar zal de parkiet van nature naar voedsel zoeken. Je kunt ook een klein stukje trosgierst vlakbij het etensbakje hangen. Trosgierst zijn ze meestal dol op en op die manier zal hij/zij ook het etensbakje kunnen ontdekken.

Succes!

lovesbudgies

#3
Citaat van: Ingrid op september 08, 2010, 20:57:54
pelletjes

Velletjes? :P Hahaha, nee ik noem het pelletjes omdat ze het eraf pellen :P Gr. Ingrid

Je vraag wordt ook behandeld bij de 'Veelgestelde vragen': http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,8110.0.html
Er staan ook 2 links bij naar wat oudere topics die hierover gaan, ik denk dat je daar genoeg informatie kan vinden. :)

nannyjeff

weet je wat je ook zou kunnen doen! heb namelijk hetzelfde gedaan met Pipo, die wou ook niet eten, toen heb ik bij het plekje waar hij het liefst zat, zijn voerbakje neergehangen, en een beetje met de vingers erdoor heen, zodat ie in de gaten had dat daar zijn eten inzat!
en ja hoor, toen ging meneer eten!
misschien dat het helpt, hoop het wel voor je!