Te dik?

Gestart door Emmmi, september 07, 2010, 20:57:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emmmi



Hallo iedereen,

Dit zijn mijn parkietjes,
Bluey (links) is ong 7 maanden en een "gewone"parkiet
Suzie (rechts) is ong een jaar en is een engelse parkiet.

Nu heb ik een vraagje over Suzie.
Hij is keilief en supertam, En heel schattig..
Maar graag wil ik weten is hij te dik of niet?

Ik denk zelf van niet maar voor de zekerheid vraag ik het toch :$

Bedankt,


Ohja, en nog een vraag.... mag eigenlijk niet want dan moet ik bij vaak gestelde vragen kijken:P
Maar dat heb ik gedaan, en ik twijfel toch? Zijn het 2 popjes?

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Mars

Het zijn twee mannen.

De ene parkiet is wat zwaarder gebouwd dan de andere. Je spreekt van 'te dik', als een parkiet echt moeite heeft met vliegen ed.
dat valt dus wel wat mee. Probeer wel op te passen met snoepstokken (veel suiker) en evt. te veel trosgierst (veel vet). Maar suiker is altijd slecht ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

EvelienM

inderdaad 2 mannen zo te zien, wat een schatjes!
de linker is niet te dik, de rechter ook niet, het is een engelse, die zijn ten eerste wat groter en hebben ten tweeden een dikker verenpakket waardoor ze soms dik lijken. maar altijd goed in de gaten houden en inderdaad niet te vet eten geven, goede zaden, soms een beetje trosgierst, veel groente en soms wat fruit, mineralen, etc etc

lovesbudgies

Van de buitenkant is het ook vaak moeilijk te zien of een parkietje wat te zwaar is, het beste is om eens
het borstbeen te voelen of om de parkiet regelmatig te wegen.

Niet alle Engelse parkieten hebben trouwens een dikker (Buff) verenpak, dit wordt bewust zo gekweekt,
het parkietje van Evelien is een goed voorbeeld van een parkiet met een Buff bevedering, maar er zijn ook
Engelsen met een normale (Yellow) bevedering. :)