Is het wel een grasparkiet?

Gestart door ~anouk, september 07, 2010, 19:08:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

~anouk

hallo.
ik ben chloƫ vanmiddagals tweede parkiet erbij gehaalt, en alles gaat volgens mij goed.

Ik ging ongeveer een week geleden bij de dierenwinkel kijken, en zij hadden voor mij een popje bestelt. Ik ging kijken hoe
ze er uit zag, en ze zag er gezond uit. Ze zat samen met haar broer in de kooi. Natuurlijk een beetje geschrokken want
ze waren die zelfde ochtend binnen gekomen. Ze was wit met blauw, en dat vond ik al helemaal geweldig, want de
parkiet die ik al had is blauw met wit. Een soort Ying en Yang, dacht is dus. Ik ging haar vanmiddag ophalen.
Haar broer was ook verkocht die dag. En toen zag ik dat ze blauw met geel is. Ik dacht dat ik me gewoon vergist had,
dus ging er niet op in. Ze hadden ook vertelt dat het een heel jong vogeltje was. Als ze nu samen op een stokje zitten,
zie ik tot mijn grote verbazing, dat het vrouwtje groter is!!! ??? Ze doet al veel behendiger dan de eerste parkiet, en gedraagt
zich niet 'jong'. Sjors, de eerste parkiet, was aan het eten, en toen was ze uit zijn mond aan het eten. Dus wel weer een teken
van een jong parkietje. Als ze fluit, klinkt het heel erg anders dan Sjors. En ze is geel met blauw. Ze probeert ook telkens te
ontsnappen. Maar dat is volgens mij normaal voor een parkiet toch? ???




eindelijk mijn vraag:

Hebben we wel een grasparkiet, en geen halve kanarie. Of iets anders geks.


Groetjes Anouk

Moppers

Als je een foto plaatst, kunnen we zien of het een grasparkiet is (lijkt me van wel, anders was dat je echt wel opgevallen), ook of het nog een jong vogeltje is. Wellicht dat het een Engelse grasparkiet is, aangezien je aangeeft dat ze groter is.

Wat versta jij onder 'jong gedragen'? Elkaar voeren bijvoorbeeld is namelijk van alle leeftijden.

Wat betreft de andere geluidjes: ik kan aan hun geluidjes 6 van mijn vogels identificeren, zonder te kijken (de andere twee nog niet maar die heb ik pas 2 dagen, wel hoor ik dat het een van hen is). Iedere grasparkiet klinkt anders. Kromsnavels zijn daarnaast goed in immiteren, je nieuwe parkietje heeft waarschijnlijk hele andere geluidjes gehoord dan het parkietje dat je al had.

Wouter

Nou, een halve kanarie lijkt me niet :P
Iedere parkiet is verschillend in grote en elke parkiet maakt een ander geluid.
Het klinkt echt prima hoor zoals je het verteld. En de drang om te ontsnappen zal vanzelf verdwijnen.

Misschien is het een engelse parkiet. Deze zijn wat forser. Deze zijn ook vaak wat rustiger, dat is dus mijn twijfel. ;)

~anouk

#3
dit is donna

op mijn profielfoto is Donna de linker, en Sjors de rechter! Sjors is blauw. :-*

groetjess

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Donna is 100% zeker weten een grasparkiet hoor. ;)
Mijn Milow is vergeleken met de rest (zeker vergeleken met Delfie) ook een stuk kleiner. Tja, niet iedere parkiet is even groot.

Moon-Star

Hey
ik heb ook een parkietje gekocht waarbij ik twijfel of het wel een ras grasparkiet is.
haar snavel is namelijk invergelijking met de andere drie oranje en haar poten zijn groter en staat veel verder uit elkaar. ook kan zij eigenlijk alleen maar een krijsend geluid maken.
ik hoop dat jullie me kunnen zeggen of ze misschien iets anders kan zijn of gewoon een rare grasparkiet.

EvelienM


Moon-Star

Hier zijn drie foto's het gaat dus om de witte.

[verwijderd door de beheerder]

Nienke

Je parkietje is gewoon een grasje,, maar elke parkiet is anders...